Ewelina Marciniak tworzy spektakle z rozmachem, ostatnio zresztą częściej w krajach niemieckojęzycznych niż w Polsce, i wiele z nich to realizacje dzieł autorów, którzy także rozmach cenili. Nie dziwi więc, że po przeniesieniu na scenę m.in. powieści Twardocha, Houellebecqa czy Tokarczuk postanowiła zmierzyć się ze słynną tetralogią Eleny Ferrante. W krakowskim spektaklu, niemal czterogodzinnym, skupia się na pierwszych dwóch tomach powieści, kolejne dwa wystawi w hamburskiej Thalii. Jej „Genialna przyjaciółka”, ze scenariuszem i z dramaturgią Małgorzaty Czerwień, to wciąż wielowarstwowa i bardzo sensualna historia przyjaźni, rywalizacji, dojrzewania i emancypacji Lili i Eleny, urodzonych po wojnie w robotniczej dzielnicy Neapolu.
Genialna przyjaciółka, według Eleny Ferrante, reż. Ewelina Marciniak, Stary Teatr w Krakowie