Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Wspólna droga

Recenzja spektaklu: „Genialna przyjaciółka, reż. Ewelina Marciniak

„Genialna przyjaciółka, reż. Ewelina Marciniak „Genialna przyjaciółka, reż. Ewelina Marciniak Natalia Kabanow
Ewelina Marciniak tworzy spektakle z rozmachem, ostatnio zresztą częściej w krajach niemieckojęzycznych niż w Polsce, i wiele z nich to realizacje dzieł autorów, którzy także rozmach cenili.

Ewelina Marciniak tworzy spektakle z rozmachem, ostatnio zresztą częściej w krajach niemieckojęzycznych niż w Polsce, i wiele z nich to realizacje dzieł autorów, którzy także rozmach cenili. Nie dziwi więc, że po przeniesieniu na scenę m.in. powieści Twardocha, Houellebecqa czy Tokarczuk postanowiła zmierzyć się ze słynną tetralogią Eleny Ferrante. W krakowskim spektaklu, niemal czterogodzinnym, skupia się na pierwszych dwóch tomach powieści, kolejne dwa wystawi w hamburskiej Thalii. Jej „Genialna przyjaciółka”, ze scenariuszem i z dramaturgią Małgorzaty Czerwień, to wciąż wielowarstwowa i bardzo sensualna historia przyjaźni, rywalizacji, dojrzewania i emancypacji Lili i Eleny, urodzonych po wojnie w robotniczej dzielnicy Neapolu.

Genialna przyjaciółka, według Eleny Ferrante, reż. Ewelina Marciniak, Stary Teatr w Krakowie

Polityka 14.2023 (3408) z dnia 28.03.2023; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Wspólna droga"
Reklama