Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Zazdrość w koszarach

Recenzja spektaklu: „Otello”, reż. David Pountney

„Otello”, reż. David Pountney „Otello”, reż. David Pountney Bartek Barczyk/Opera Poznań
Na pierwszą premierę po paroletnim remoncie poznańska opera zaprosiła znanego brytyjskiego reżysera, który po brexicie przyjął polskie obywatelstwo, by pozostać w Unii Europejskiej.

Na pierwszą premierę po paroletnim remoncie poznańska opera zaprosiła znanego brytyjskiego reżysera, który po brexicie przyjął polskie obywatelstwo, by pozostać w Unii Europejskiej. Polskiej publiczności dał się poznać z inscenizacji oper Mieczysława Wajnberga, ale także „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego i „Strasznego dworu” Moniuszki. O ile tamte realizacje były dość rozbuchane wizualnie, o tyle ta jest ascetyczna: w tle na ekranie pejzaż morski, a na pierwszym planie tylko szare przesuwające się ściany wywołujące poczucie klaustrofobii.

Giuseppe Verdi, Otello, reż. David Pountney, Teatr Wielki w Poznaniu

Polityka 51.2023 (3444) z dnia 12.12.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Zazdrość w koszarach"
Reklama