Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Bieda w cekinach

Recenzja spektaklu: „Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt”, reż. Jakub Skrzywanek

„Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt”, reż. Jakub Skrzywanek „Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt”, reż. Jakub Skrzywanek Magda Hueckel
Po postać Agnieszki, zaangażowanej społecznie reżyserki z filmów Andrzeja Wajdy, 14 lat temu sięgnął duet Demirski-Strzępka w zrealizowanym w wałbrzyskim Szaniawskim, brawurowym „Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej”, teraz wraca do niej Jakub Skrzywanek we wrocławsko-warszawskiej produkcji „Człowiek z papieru.

Po postać Agnieszki, zaangażowanej społecznie reżyserki z filmów Andrzeja Wajdy, 14 lat temu sięgnął duet Demirski-Strzępka w zrealizowanym w wałbrzyskim Szaniawskim, brawurowym „Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej”, teraz wraca do niej Jakub Skrzywanek we wrocławsko-warszawskiej produkcji „Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt”. I znów publicystyka miesza się z trafiającą celniej ironią i sarkazmem. Kontekstem jest ponownie polski wilczy kapitalizm, tym razem patologie mieszkalnictwa, ale ważne jest też pytanie o status i rolę biedniejącego teatru.

Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt, libretto Piotr Grzymisławski i Jakub Skrzywanek, teksty piosenek Jaś Kapela, muz. Karol Nepelski, reż. Jakub Skrzywanek, PPA we Wrocławiu i Teatr Powszechny w Warszawie

Polityka 15.2024 (3459) z dnia 02.04.2024; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Bieda w cekinach"
Reklama