Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Reklamą po oczach

Recenzja wystawy: Annie Leibovitz, "Kobiety"

Aktorka Gwyneth Paltrow w towarzystwie matki, Blythe Danner w obiektywie Annie Leibovitz Aktorka Gwyneth Paltrow w towarzystwie matki, Blythe Danner w obiektywie Annie Leibovitz Annie Leibovitz / materiały prasowe
W ramach tegorocznego Polskiego Festiwalu Reklamy przygotowano kilka niezwykle interesujących wystaw.

Dwie najciekawsze – na początek. 33 duże fotogramy, które zawisną na ogrodzeniu Ogrodu Botanicznego UW, dokumentują symbolicznie całe życie kobiety, od narodzin po starość. Autorka Annie Leibovitz to dziś chyba najbardziej znana na świecie kobieta fotograficzka, a jej zdjęcia Johna Lennona z Yoko Ono czy ciężarnej Demi Moore stały się już ikonami fotografii XX w.

Także częściowo plenerowy charakter będzie miała druga z wystaw. W pobliżu Zamku Ujazdowskiego pojawią się dla odmiany prace jednego z najbardziej kontrowersyjnych fotografików ostatnich dziesięcioleci – Oliviero Toscaniego. Kolejne kampanie reklamowe, które przygotowywał dla koncernu Benetton w latach 1982–2000, do dziś są szeroko komentowane i skrajnie oceniane. Autor nie wahał się w reklamach dokonywać bezpośrednich i drastycznych odniesień do tzw. drażliwych tematów – AIDS, śmierci, dyskryminacji rasowej, okropności wojny, obyczajowych tabu. Ale ta prezentacja ma swój ciąg dalszy w salach Zamku Ujazdowskiego, gdzie zebrano około 200 innych kampanii reklamowych, które miały znaczący wpływ na zmianę postaw społecznych. Wyśmienity materiał do przemyśleń.

Annie Leibovitz, Kobiety, Warszawa, Al. Ujazdowskie 4, wystawa czynna do 16 maja  

Społeczeństwo. Nielekko, niełatwo, nieprzyjemnie oraz Oliviero Toscani dla Benettona, CSW Zamek Ujazdowski, wystawy czynne do 19 czerwca

Polityka 17.2011 (2804) z dnia 23.04.2011; Afisz. Premiery; s. 99
Oryginalny tytuł tekstu: "Reklamą po oczach"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną