Wystawy

Ekstrakt z kolekcji

Recenzja wystawy: „Kolory przemian”

Tadeusz Brzozowski, „Kraszuarka”, 1983 r. Tadeusz Brzozowski, „Kraszuarka”, 1983 r. Archiwum Krzysztofa Musiała
Smutny to fakt, że choć mamy w Polsce kilka wybitnych prywatnych kolekcji sztuki, to żadna z nich nie ma stałej siedziby, w której można byłoby ją podziwiać.

Smutny to fakt, że choć mamy w Polsce kilka wybitnych prywatnych kolekcji sztuki, to żadna z nich nie ma stałej siedziby, w której można byłoby ją podziwiać. Dziw bierze, że ani mecenat samorządowy, ani państwowy nie próbuje nawet skorzystać z takich okazji. Ów dokuczliwy brak gorliwie, choć z konieczności w ograniczonym zakresie, wypełnia od lat sopocka galeria. Tydzień po zamknięciu wystawy ze zbiorów Teresy i Andrzeja Starmachów otwarto kolejną – tym razem z kolekcji Krzysztofa Musiała. To typowe „the best of”. Wybrano ponad 170 prac z przebogatego, liczonego zapewne w tysiącach zbioru. Od Malczewskiego po Fangora, od Boznańskiej po Tarasewicza, od Michałowskiego po Strzemińskiego.

Kolory przemian, PGS Sopot, wystawa czynna do 22 listopada

Polityka 35.2020 (3276) z dnia 25.08.2020; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Ekstrakt z kolekcji"

Czytaj także

Kultura

Niezwykły film o Tonym Haliku

Nowy film przypomina postać Tony’ego Halika – polskiego podróżnika, honorowego „białego Indianina”, nieustraszonego reportera, który realizm magiczny uprawiał w życiu i pracy.

Aneta Kyzioł
18.09.2020