Wystawy

Wyjście z cienia

Recenzja wystawy: „Wyjście z Egiptu”

Małgorzata Mirga-Tas, „Egipcjanie”, z cyklu „Wyjście z Egiptu”, 2020 r. Małgorzata Mirga-Tas, „Egipcjanie”, z cyklu „Wyjście z Egiptu”, 2020 r. Marcin Tas
Pod koniec stycznia romska artystka odebrała Paszport POLITYKI. A już teraz można obejrzeć jej dużą, wcześniej zaplanowaną wystawę.

Pod koniec stycznia romska artystka odebrała Paszport POLITYKI. A już teraz można obejrzeć jej dużą, wcześniej zaplanowaną wystawę. Wprawdzie do Białegostoku nie zewsząd jest blisko, ale cóż to za przeszkoda dla prawdziwych miłośników sztuki. Tym bardziej że mamy do czynienia z mocną artystyczną wypowiedzią na temat romskiej historii, kultury, społecznego statusu. Artystka prezentuje trzy cykle swoich prac. Pierwszy to „Wesiune thana”, przestrzenna instalacja symbolicznie rekonstruująca romskie osiedle mieszkaniowe, a w gruncie rzeczy opowiadająca o ciągle silnym społecznym braku akceptacji, alienacji, relacji swoi–obcy nawet tam, gdzie wspólnoty koegzystują od dawien dawna (Romowie z grupy Bergitka Roma prowadzą osiadły tryb życia od ponad dwóch wieków).

Małgorzata Mirga-Tas, Wyjście z Egiptu, Galeria Arsenał w Białymstoku, do 28 marca

Polityka 9.2021 (3301) z dnia 23.02.2021; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Wyjście z cienia"
Reklama

Czytaj także

Pomocnik Historyczny

Kobiety na froncie

Rozmowa ze Swiatłaną Aleksijewicz, autorką bestsellera „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety”, o żołnierkach Armii Czerwonej

Paweł Sulik
15.06.2021