Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Ludzie i style

Ceny samooceny

Celebryci w roli coachów

Marcin Prokop, założyciel agencji Powerspeech.pl Marcin Prokop, założyciel agencji Powerspeech.pl Adam Jankowski / Reporter
„Strzelaj do księżyca. Nawet jeśli nie trafisz, wylądujesz wśród gwiazd”. To nie z Paulo Coelho. To jeden z wykładów motywacyjnych, za które – po specjalistach od coachingu i mentoringu – wzięli się celebryci z telewizji.
Pogodynka Omenaa MensahMariusz Grzelak/Reporter Pogodynka Omenaa Mensah

Co to takiego wykład motywacyjny? „To zastrzyk pozytywnej energii i cennych wskazówek, które można wykorzystać w codziennym życiu zawodowym”. Kto motywuje? W tym przypadku znane osoby z telewizji. O czym mówią? O ważnych rzeczach. „Jak w pełni wykorzystać swoje możliwości” (Agata Młynarska, prezenterka). „Jak pokonywać problemy” (Krzysztof Hołowczyc, kierowca rajdowy). „Jak być nowoczesnym tatą i pogodzić dzieci z pracą” (Piotr Rubik, kompozytor). „Co dokładnie włączyć w swojej głowie, aby tytan stał się myszką” (Karolina Korwin-Piotrowska, prezenterka). A nawet: jak to jest „wychowywać się w kraju blondynek i walczyć z dyskryminacją od najmłodszych lat” (Omenaa Mensah, pogodynka).

Umebluj sobie duszę

Od kilku tygodni na rynku działa nowa agencja mówców motywacyjnych Powerspeech.pl, założona przez Marcina Prokopa, znanego z takich programów jak „Mam talent!” czy „Dzień dobry TVN”. Osobowości, jakie zgromadził w swojej stajni, robią wrażenie. Prócz wspomnianych już Rubika i Hołowczyca są to m.in. dziennikarka Dorota Wellman (motto jej wykładów to „Siła kobiecej osobowości”), były dowódca GROM gen. Roman Polko („Jak zwyciężać skutecznie?”), publicysta Szymon Hołownia („Jak robić dobrze?”), ale też np. psycholog prof. Rafał Ohme („Emocje, intuicja, piękny umysł”). W roli motywatora realizuje się także sam Prokop – podejmuje takie tematy, jak „uniwersalna recepta na sukces” czy „budowa tzw. marki osobistej”.

Obserwując rosnącą modę na samodoskonalenie, na różne formy meblowania sobie duszy po tym, jak większość z nas umeblowała już sobie domy i mieszkania, wpadłem na pomysł, żeby skupić wokół siebie ludzi, którzy podobnie jak ja chcą i potrafią opowiadać o swoim świecie z korzyścią dla innych – mówi Prokop o Powerspeech.

Polityka 40.2015 (3029) z dnia 29.09.2015; Ludzie i Style; s. 94
Oryginalny tytuł tekstu: "Ceny samooceny"
Reklama