Dlaczego Mark Zuckerberg każdego dnia nosi ten sam T-shirt
Szafa założyciela Facebooka wypełniona jest jedynie szarymi T-shirtami. A to wszystko dlatego, że Zuckerberg wierzy w jedną, bardzo prostą zasadę. Jaką?
.
Mark Zuckerberg/Facebook

.

Prosty, szary T-shirt – to atrybut szefa Facebooka Marka Zuckerberga, z którym się nie rozstaje od momentu, kiedy stał się jednym z najmłodszych miliarderów na świecie. 

25 stycznia Amerykanin opublikował na swoim facebookowym profilu zdjęcie z szafy wypełnionej jedynie szarymi koszulkami (publikujemy je powyżej), pytając swoich fanów, co powinien założyć do pracy pierwszego dnia po urlopie ojcowskim. Wywołało to kolejną dyskusję o garderobie szefa Facebooka.

Lenistwo? Brak pomysłów? Nic bardziej mylnego. Współzałożyciel Facebooka tłumaczy, że szary T-shirt to... minimalizacja koniecznych do podjęcia decyzji.

31-latek mówił o tym już w 2014 roku podczas swojej pierwszej sesji Q&A, kiedy publiczność zapytała go, dlaczego jego strój nigdy się nie zmienia.

Według Zuckerberga decyzje dotyczące nawet tak błahych rzeczy jak ubieranie się czy jedzenie odbierają energię, którą można spożytkować na podejmowanie innych, ważnych decyzji.

Zuckerberg nie jest jedynym znanym człowiekiem, który kojarzy się ze stałym „uniformem”. Steve Jobs, założyciel Apple’a, znany był z noszenia głównie czarnych golfów.

Jobs, po odwiedzeniu fabryki Sony w Japonii, chciał wprowadzić jednolite stroje w Apple. Pomysłu nie wprowadzono w życie, ale założyciel Apple, przy pomocy projektanta Isseya Miyake, opracował swój własny „strój roboczy”, składający się z levinsów i czarnego golfa.

Który, dzięki Jobsowi, z czasem stał się ikoną popkultury. Czy taka przyszłość czeka też T-shirt Zuckerberga?

Czytaj także: Moda na normalność

Trendy, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną