Ludzie i style

Dlaczego Mark Zuckerberg każdego dnia nosi ten sam T-shirt

Szafa założyciela Facebooka wypełniona jest jedynie szarymi T-shirtami. A to wszystko dlatego, że Zuckerberg wierzy w jedną, bardzo prostą zasadę. Jaką?
.Mark Zuckerberg/Facebook.

Prosty, szary T-shirt – to atrybut szefa Facebooka Marka Zuckerberga, z którym się nie rozstaje od momentu, kiedy stał się jednym z najmłodszych miliarderów na świecie. 

25 stycznia Amerykanin opublikował na swoim facebookowym profilu zdjęcie z szafy wypełnionej jedynie szarymi koszulkami (publikujemy je powyżej), pytając swoich fanów, co powinien założyć do pracy pierwszego dnia po urlopie ojcowskim. Wywołało to kolejną dyskusję o garderobie szefa Facebooka.

Lenistwo? Brak pomysłów? Nic bardziej mylnego. Współzałożyciel Facebooka tłumaczy, że szary T-shirt to... minimalizacja koniecznych do podjęcia decyzji.

31-latek mówił o tym już w 2014 roku podczas swojej pierwszej sesji Q&A, kiedy publiczność zapytała go, dlaczego jego strój nigdy się nie zmienia.

Według Zuckerberga decyzje dotyczące nawet tak błahych rzeczy jak ubieranie się czy jedzenie odbierają energię, którą można spożytkować na podejmowanie innych, ważnych decyzji.

Zuckerberg nie jest jedynym znanym człowiekiem, który kojarzy się ze stałym „uniformem”. Steve Jobs, założyciel Apple’a, znany był z noszenia głównie czarnych golfów.

Jobs, po odwiedzeniu fabryki Sony w Japonii, chciał wprowadzić jednolite stroje w Apple. Pomysłu nie wprowadzono w życie, ale założyciel Apple, przy pomocy projektanta Isseya Miyake, opracował swój własny „strój roboczy”, składający się z levinsów i czarnego golfa.

Który, dzięki Jobsowi, z czasem stał się ikoną popkultury. Czy taka przyszłość czeka też T-shirt Zuckerberga?

Czytaj także: Moda na normalność

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ja My Oni

Sarmata, hipis, mundurowy? Polskie wzorce męskości

Dr hab. Wojciech Śmieja o tym, jak ukształtował się osobliwy, polski wzorzec tak zwanego prawdziwego mężczyzny.

Ewa Wilk
30.09.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną