Jak spać, żeby się wyspać? Zobacz dwuminutowy poradnik
Jest późna noc, a Państwo nadal pracują? Nie długość, a efektywność snu się liczy. Oto trzy rady, co zrobić, aby jutro obudzić się wypoczętym jak skowronek.
Brandon Atkinson/Flickr CC by 2.0

1. Nie śpij w ciepłym pomieszczeniu.

Nasz organizm wypoczywa efektywniej, kiedy w pokoju jest chłodno. Najlepsza temperatura dla snu to nieco ponad 18 stopni Celsjusza. Jak wskazują naukowcy, zdrowiej jest zwinąć się w dodatkowy koc i spać przy uchylonym oknie niż rozkręcać kaloryfery na pełną moc.

Jeżeli masz problemy z zaśnięciem, warto zrobić sobie długi gorący prysznic. Po wejściu do chłodnego pokoju temperatura ciała nieznacznie się obniży, co wywoła uczycie senności.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną