Ludzie i style

13 najlepszych reklam Super Bowl 2016

Marki popularne tylko zaznaczają tu swoją obecność. Marki zupełnie nieznane z dnia na dzień stają się znane. Super Bowl śledzi się w dużej mierze właśnie dla reklam.
.mat. pr..

Emisja półminutowego klipu podczas finału rozgrywek amerykańskiej Narodowej Ligi Futbolowej kosztuje blisko 5 mln dol. Wydatek najwyraźniej jednak popłaca. Nawet jeden na czterech widzów Super Bowl włącza telewizor i udaje się na stadion właśnie dla reklam. Impreza ma 50 lat, ale jej esencja niezmiennie sprowadza się do czterech czasowników: spędzić czas ze znajomymi, zjeść, wypić. I obejrzeć reklamy.

Z danych National Retail Federation wynika, że dla 23 proc. fanów Super Bowl reklamy to nieodzowny element każdej edycji tego wydarzenia. Każdego roku powstaje na tę okoliczność kilkadziesiąt klipów – często pomysłowych, czasem chybionych, zazwyczaj też świetnie obsadzonych. Oto 10 z nich:

1. Hyundai

Jednym takie auto życie uprzykrzy, inni będą mieć sprawy pod kontrolą. W roli gorliwego ojca aktor Kevin Hart. Jeśli macie nieprzyjemne doświadczenia z randkami (zwłaszcza pierwszymi) – może poczujecie się lepiej. Albo przynajmniej równie źle.

2. Snickers

W reklamach Snickersa zawsze gwiazdorzą najwięksi ludzie popkultury. Tym razem akurat Willem Dafoe. W roli fikcyjnego reżysera zaś aktor Eugene Levy. Najważniejsza jest tu jednak legendarna Marilyn Monroe. Ulubienica Ameryki nie jest taka urocza, kiedy czuje głód – wyjaśnia Snickers. Sama Marilyn jakby wprost wyjęta ze swej epoki.

3. Ketchup Heinz

Sylwester Wardęga by się nie powstydził. Może nawet twórców nieco zainspirował? Pogoń jamników ujmuje tutaj najbardziej. Choć nie grają głównej roli (czyli ketchupu).

4. Doritos

Reklama gra na wielu startych kliszach. Mamy tu więc m.in. nieprzejmującego się niczym przyszłego ojca oraz nadto przejętą przyszłą matkę. Oraz dziecko, które tuż przed narodzinami upodobało sobie pewien przysmak.

5. Coca-cola

Napój dla superbohaterów. Małych i dużych. A przy okazji dla fanów Uniwersum Marvela (zwłaszcza zielonego Hulka i nieco młodszego, mniejszego również, Ant-Mana). Słowem – dość udana gra popkulturowa.

5. Colgate

Problem marnotrawienia wody ukazano już na różne sposoby. Ten jest wyjątkowo wymowny. A to tylko reklama pasty do zębów!

6. Hyundai raz jeszcze

Rzecz dla niemałego skądinąd grona fanów Ryana Goslinga. Który tak tu dekoncentruje, żeby w efekcie… nie rozpraszać.

7. Budweiser

Dystyngowana Helen Mirren, aktorka znana ze świetnej dykcji, erudycji, tutaj z klasą i w osobliwy sposób przestrzega przed siadaniem za kółko po alkoholu. I alkohol właśnie swoją twarzą reklamuje. Skoro spożywanie rozmaitych trunków ma być jakimś (niekoniecznie nieodzownym) elementem zabawy, to niech nie kończy się tragicznie – zdaje się sugerować. I czyni to, trzeba przyznać, z elegancją i dowcipnie.

8. T-Mobile

Co niektórzy żałują, że reklama się kończy, zanim piosenka w pełni wybrzmi. Ale na tym polega jej uroda.

9. Audi

Nieco melancholijna opowieść o tym, jak dobre wspomnienia czasem utrudniają życie, zwłaszcza gdy potem nie dzieje się już nic ekscytującego i nie pozostaje nic innego jak tylko żyć przeszłością. Do czasu.

10. Axe

Komu potrzebna świetna sylwetka, skoro każdy ma „to coś”, co czyni go wyjątkowym? I wcale nie chodzi o dezodorant (przy okazji też, taka rola reklamy). Całkiem estetyczny i pozytywny w wymowie klip.

11. Death Wish Coffee

Kawa dla wikingów. Dosłownie! Złowieszcza nazwa trunku też nie jest przypadkowa.

12. Wix.com

Wymowny przekaz – najpierw opanuj internet, potem twórz reklamy. Rzecz powstała przy wsparciu bohaterów filmów animowanych. Zapewne dlatego cieszy się w sieci szaloną popularnością. Ulubiona scena? Panda na tygrysie. Jeśli pamiętacie łasicę lecącą na grzbiecie dzięcioła – panda też Was zauroczy. Zwłaszcza ta panda.

13. Amazon

Amazon postawił na obsadę. I na mityczną próżność amerykańskich gwiazd.

A na koniec, spoza listy, rzecz nieco kontrowersyjna – i znów o alkoholu. Firma Michelob Ultra ćwiczeniami z oddychania usiłuje nas przekonać, że alkohol to napój… sportowców. Forma chyba jednak wygrała tutaj z treścią:

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Niezbędnik

Skąd się biorą pioruny? Odpowiedź może zaskoczyć

Piorun pojawia się nagle, znika błyskawicznie i nie pozwala się łatwo zbadać. Skąd to budzące zachwyt i grozę zjawisko bierze energię oraz jak ją uwalnia? Odpowiedź może zaskoczyć.

Andrzej Hołdys
07.07.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną