Ludzie i style

Lata melanży

Moda na rzemieślnicze koktajle dotarła do Polski

Zadbane estetycznie wnętrze restauracji Dom Wódki Zadbane estetycznie wnętrze restauracji Dom Wódki Dawid Żuchowicz / Agencja Gazeta
Rynek gastronomiczny zdobywają koktajle alkoholowe nowej generacji. Z kaczym tłuszczem i sokiem z buraka, o zapachu koperku, asfaltu czy spalonej instalacji elektrycznej. Moda na mieszanie dotarła i do nas.
Gdyńska restauracja Główna OsobowaJakub Orzechowski/Agencja Gazeta Gdyńska restauracja Główna Osobowa

Kiedy dekadę temu do europejskich sklepów trafiły perfumy Eau de Stilton o zapachu niebieskiego sera pleśniowego Stilton, a siedem lat później buraczkowe, pasternakowe i pomidorowe jogurty Blue Hill, wydawało się, że współczesnego konsumenta nic nie jest już w stanie zaskoczyć. Tym bardziej że odkąd na początku ubiegłego wieku brytyjski kucharz Heston Blumenthal poczęstował gości restauracji The Fat Duck sufletem z białej czekolady i kawioru, otwarta na foodpairing współczesna gastronomia zaczęła odważniej szukać nowych smakowych wrażeń.

Reklama

Czytaj także

Nauka

Ożywianie mózgu po śmierci i transplantacja głowy. Czy istnieją granice neuronauki?

Badaczom udało się wznowić niektóre funkcje mózgów pobranych od świń, a inny naukowiec chciałby przeprowadzić transplantację ludzkiej głowy.

Piotr Rzymski
22.04.2019
Reklama