Ludzie i style

Wykolejeni

Czar kolei wąskotorowej

Montaż układu hamulcowego w kanale rewizyjnym parowozowni Bytom Karb Montaż układu hamulcowego w kanale rewizyjnym parowozowni Bytom Karb Michał Łuczak
Wąskie tory mają swoich miłośników. Jedni cenią je za wagę przeliczaną na kilogramy złomu, inni za klimat. Ten klimat na Górnym Śląsku ma być marką regionu.
W części warsztatowej dorabia się co potrzeba.Michał Łuczak W części warsztatowej dorabia się co potrzeba.

U wylotu ulicy Składowej, nie za szerokiej, zabudowanej nonszalancko, majaczą wieże szybowe kopalni Bobrek. Nie dziwią więc tu składy węgla. Ani skupy złomu, jeden, drugi, trzeci – strategicznie ulokowane biznesy. Obok są tory, które można z łatwością przeskoczyć, żeby dojść do socjalnych galeriowców i kontenerów. Ponad nimi widnieją smukłe jak minarety kominy elektrociepłowni Szombierki, a z boku parowozownia Bytom Karb, główna stacja Górnośląskich Kolei Wąskotorowych.

Zaraza

Hala jest z 1920 r.

Polityka 47.2016 (3086) z dnia 15.11.2016; Na własne oczy; s. 108
Oryginalny tytuł tekstu: "Wykolejeni"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >