Ludzie i style

10 najlepszych reklam Super Bowl 2017

Mr Clean cię wyręczy! Mr Clean cię wyręczy! Youtube
Finał Super Bowl to nie tylko jedno z najważniejszych dla Amerykanów wydarzeń w roku, ale też dochodowy wieczór dla branży reklamowej.

Emisja półminutowego klipu podczas finału rozgrywek amerykańskiej Narodowej Ligi Futbolowej kosztuje nawet 4,5 mln dolarów.

Wydatek jednak popłaca: w tym roku finał Super Bowl zobaczyło ponad sto dziesięć milionów Amerykanów.

Największe marki prześcigały się, aby przedstawić w czasie meczu o mistrzostwo (NFL) najbardziej oryginalne i najmocniej zapadające w pamięć reklamy.

Czym zaskoczyły nas w tym roku? Oto nasz subiektywny przegląd najbardziej oryginalnych reklam:

1. Wix

Wiz to firma odpowiadająca za tworzenie stron internetowych. I postawiła na rozmach kina akcji. W superagentów, którzy biją zbirów, wcielają się Jason Statham (m.in. „Agentka”) i Gal Gadot („Liga sprawiedliwości”). 

2. Snickers

Snickers przygotował w tym roku coś specjalnego: to pierwsza w historii reklama emitowana na żywo z planu. W głównej roli występuje Adam Driver znany z „Gwiezdnych Wojen. Przebudzenia nocy” i serialu „Dziewczyny”. Nie mogło zabraknąć słynnego: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny. Zjedz Snickersa!”.

3. Mr Clean

Jedyna w swoim rodzaju reklama o środkach do czyszczenia. Dlaczego? Bo pokazuje coś więcej niż sprzątające panie domu, szukające idealnego środka do zmywania powierzchni niezmywalnych. Polecamy ją szczególnie:

4. Budweiser 

Browar Budweiser postanowił przypomnieć Amerykanom ich imigranckie korzenie. Reklama to historia Adolphusa Buscha, który w połowie XIX wieku przybył do Stanów Zjednoczonych z Niemiec. Nie powitano go ciepło, ale gdyby nie on, Amerykanie nie piliby swojego ulubionego piwa w czasie Super Bowl 2017:

5. Hyundai

Oto polski wątek w czasie Super Bowl 2017: w reklamie producenta samochodów firmy Hyundai pokazano bazę wojskową w Żaganiu, gdzie stacjonują amerykańscy żołnierze.

Hyundai dzięki najnowszej technologii sprawił, że amerykańscy żołnierze przebywający w Polsce mogli nie tylko poczuć się tak, jakby oglądali mecz na stadionie, ale co ważniejsze, jakby obok nich siedzieli członkowie ich rodzin.

6. Febreze

Ta reklama nigdy nie mogłaby powstać w Polsce. I tak, jest to reklama odświeżaczy powietrza w toalecie. Ale bardzo oryginalna i bardzo amerykańska.

7. Google Home i Asystent Google

Jednominutowy spot prezentuje życiowe sytuacje, w których asystent głosowy ułatwia codzienne czynności, jak włączanie odtwarzania muzyki czy sterowanie światłami. Niezwykła wizja przyszłości!

8. Kia Niro

Melissa McCarthy jako szalona aktywistka ekologiczna, która porywa się na niemożliwe. Na szczęście Kia Niro ratuje ją z opresji. Efekty specjalne murowane.

9. Ford

Ford w tym roku przygotował reklamę skierowaną do tych, którzy nie lubią stać w miejscu. A jak w im w tym pomoże Ford? Zobaczcie reklamę, żeby się przekonać:

10. Bai

Jednym z najbardziej udanych duetów podczas tegorocznego Super Bowl okazali się Justin Timberlake i Christopher Walken.

Sympatię widzów niedzielnego wydarzenia zyskał szczególnie Walken, reklamując napoje energetyczne, recytując refren piosenki „Bye Bye Bye”, pochodzących z płyty Justina Timberlake'a wydanej w 2000 r. Życzylibyśmy sobie więcej takich nieoczywistych duetów.

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Jaki sens szycia? Mamy w Polsce mistrzów, uczniów brak

Krawiectwo miarowe odradza się powoli, bo i powoli rośnie społeczna chęć podkreślenia ubiorem statusu, aspiracji oraz zwykłej satysfakcji z własnego wyglądu. Coraz mniejsze grono mistrzów ma pełne ręce roboty, a następców nie widać.

Marcin Piątek
05.02.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną