Emisja półminutowego klipu podczas finału rozgrywek amerykańskiej Narodowej Ligi Futbolowej kosztuje nawet 4,5 mln dolarów.
Wydatek jednak popłaca: w tym roku finał Super Bowl zobaczyło ponad sto dziesięć milionów Amerykanów.
Największe marki prześcigały się, aby przedstawić w czasie meczu o mistrzostwo (NFL) najbardziej oryginalne i najmocniej zapadające w pamięć reklamy.
Czym zaskoczyły nas w tym roku? Oto nasz subiektywny przegląd najbardziej oryginalnych reklam:
1. Wix
Wiz to firma odpowiadająca za tworzenie stron internetowych. I postawiła na rozmach kina akcji. W superagentów, którzy biją zbirów, wcielają się Jason Statham (m.in. „Agentka”) i Gal Gadot („Liga sprawiedliwości”).
2. Snickers
Snickers przygotował w tym roku coś specjalnego: to pierwsza w historii reklama emitowana na żywo z planu. W głównej roli występuje Adam Driver znany z „Gwiezdnych Wojen. Przebudzenia nocy” i serialu „Dziewczyny”. Nie mogło zabraknąć słynnego: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny. Zjedz Snickersa!”.
3. Mr Clean
Jedyna w swoim rodzaju reklama o środkach do czyszczenia. Dlaczego? Bo pokazuje coś więcej niż sprzątające panie domu, szukające idealnego środka do zmywania powierzchni niezmywalnych. Polecamy ją szczególnie:
4. Budweiser
Browar Budweiser postanowił przypomnieć Amerykanom ich imigranckie korzenie. Reklama to historia Adolphusa Buscha, który w połowie XIX wieku przybył do Stanów Zjednoczonych z Niemiec. Nie powitano go ciepło, ale gdyby nie on, Amerykanie nie piliby swojego ulubionego piwa w czasie Super Bowl 2017:
5. Hyundai
Oto polski wątek w czasie Super Bowl 2017: w reklamie producenta samochodów firmy Hyundai pokazano bazę wojskową w Żaganiu, gdzie stacjonują amerykańscy żołnierze.
Hyundai dzięki najnowszej technologii sprawił, że amerykańscy żołnierze przebywający w Polsce mogli nie tylko poczuć się tak, jakby oglądali mecz na stadionie, ale co ważniejsze, jakby obok nich siedzieli członkowie ich rodzin.