Ludzie i style

Piękno w cieniu uchodźców 

Cannes 2017: triumf kina myślącego

Główna uroczystość uświetniająca jubileusz 70-lecia przypadła na dzień ogłoszenia tragicznej wiadomości o zamachu w Manchesterze. Zamiast fajerwerków i szampańskiego nastroju delegacja zdobywców Złotych Palm oddała hołd zamordowanym oraz ich rodzinom. Główna uroczystość uświetniająca jubileusz 70-lecia przypadła na dzień ogłoszenia tragicznej wiadomości o zamachu w Manchesterze. Zamiast fajerwerków i szampańskiego nastroju delegacja zdobywców Złotych Palm oddała hołd zamordowanym oraz ich rodzinom. Jean-Paul Pelissier/Reuters / Forum
Zasłużona Złota Palma dla błyskotliwej komedii „The Square” Rubena Östlunda to triumf kina myślącego, mającego ambicję zabierania głosu w najważniejszych sprawach, niekoniecznie związanych z bieżącą polityką.
Ruben Östlund cieszy się ze zwycięstwa, z tyłu Juliette Binoche i Pedro Almodovar.Sebastien Nogier/EPA/PAP Ruben Östlund cieszy się ze zwycięstwa, z tyłu Juliette Binoche i Pedro Almodovar.

Spodziewano się w Cannes trochę innego werdyktu, wyraźniej podkreślającego, czym żyje współczesny świat, uwikłany w nierozwiązywalne problemy z uchodźcami, dramatycznie odczuwający radykalizację nastrojów społecznych, zmagający się z budowaniem murów między narodami. „The Square” pozornie wydaje się dziełem pięknoducha poświęcającego uwagę rytuałom i konformizmowi szeroko rozumianego środowiska artystycznego, ludzi bogatych, oderwanych od rzeczywistości, niemających odwagi brać odpowiedzialności za to, co robią.

Polityka 22.2017 (3112) z dnia 30.05.2017; Ludzie i style; s. 100
Oryginalny tytuł tekstu: "Piękno w cieniu uchodźców "
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >