Cannes 2017: triumf kina myślącego

Piękno w cieniu uchodźców 
Zasłużona Złota Palma dla błyskotliwej komedii „The Square” Rubena Östlunda to triumf kina myślącego, mającego ambicję zabierania głosu w najważniejszych sprawach, niekoniecznie związanych z bieżącą polityką.
Główna uroczystość uświetniająca jubileusz 70-lecia przypadła na dzień ogłoszenia tragicznej wiadomości o zamachu w Manchesterze. Zamiast fajerwerków i szampańskiego nastroju delegacja zdobywców Złotych Palm oddała hołd zamordowanym oraz ich rodzinom.
Jean-Paul Pelissier/Reuters/Forum

Główna uroczystość uświetniająca jubileusz 70-lecia przypadła na dzień ogłoszenia tragicznej wiadomości o zamachu w Manchesterze. Zamiast fajerwerków i szampańskiego nastroju delegacja zdobywców Złotych Palm oddała hołd zamordowanym oraz ich rodzinom.

Spodziewano się w Cannes trochę innego werdyktu, wyraźniej podkreślającego, czym żyje współczesny świat, uwikłany w nierozwiązywalne problemy z uchodźcami, dramatycznie odczuwający radykalizację nastrojów społecznych, zmagający się z budowaniem murów między narodami. „The Square” pozornie wydaje się dziełem pięknoducha poświęcającego uwagę rytuałom i konformizmowi szeroko rozumianego środowiska artystycznego, ludzi bogatych, oderwanych od rzeczywistości, niemających odwagi brać odpowiedzialności za to, co robią.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj