Nauka

Rozmowy z duchami

Moda na wirtualnych doradców i recepcjonistów

Czy pracowników biur obsługi klienta i recepcjonistów czeka w krótkim czasie bezrobocie za sprawą chatbotów? Czy pracowników biur obsługi klienta i recepcjonistów czeka w krótkim czasie bezrobocie za sprawą chatbotów? Latente / Flickr CC by SA
Wirtualni asystenci – zwykle spotykani na stronach internetowych – coraz częściej i skuteczniej służą nam pomocą. Czy mamy już do czynienia ze sztuczną inteligencją?
Piotr Socha/Polityka

Ania to atrakcyjna blondynka z miłym uśmiechem. W ciemnym żakiecie z żółtym paskiem wygląda bardzo profesjonalnie i wzbudza zaufanie. Pracuje na poczcie, ale nie przykleja znaczków ani nie dostarcza listów. Doradza, wyjaśnia, ile kosztuje wysłanie poleconego, a ile paczki ekonomicznej. Dzięki niej nie tracę czasu na błądzenie po stronie internetowej i pieniędzy na telefonowanie do biura obsługi klienta. Jest pracoholiczką. Niestrudzenie z uśmiechem odpowiada na moje pytania – nawet te same zadawane kilka razy z rzędu o pierwszej w nocy.

Polityka 03.2013 (2891) z dnia 15.01.2013; Nauka; s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "Rozmowy z duchami"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Czy wiesz, skąd pochodzi to, co nosisz?

Firmy odzieżowe (i nie tylko) lubią zapewniać, że są społecznie odpowiedzialne. Pora im powiedzieć: sprawdzam. Zwłaszcza w czasach pandemii.

Jędrzej Dudkiewicz
28.09.2020