Co zrobić, by wyższe wykształcenie wciąż miało wartość

Fachowcy bez dyplomów
Dobrze żyć w społeczeństwie ludzi wykształconych. Którzy rozumieją prawa fizyki, czytają książki i potrafią oddzielić informacje od bzdurnych plotek. To nie musi być jednak społeczeństwo ludzi utytułowanych.
Chris Cox z Facebooka (z lewej) i Xavier Niel, jeden z założycieli prywatnej szkoły Ecole 42, która przygotowuje mistrzów programowania.
Christophe Morin/IP3/Getty Images

Chris Cox z Facebooka (z lewej) i Xavier Niel, jeden z założycieli prywatnej szkoły Ecole 42, która przygotowuje mistrzów programowania.

„Mniejsza liczba absolwentów wyższych uczelni dzisiaj może oznaczać, że na kolejne dziesiątki lat ukształtujemy strukturę społeczeństwa z mniejszą niż obecnie liczbą magistrów, inżynierów czy licencjatów. Czy takie są intencje ministra?” – pytał w POLITYCE (3) profesor Mirosław Szreder, krytykując pomysł ministra nauki i szkolnictwa wyższego Jarosława Gowina, by ograniczyć nabór na publiczne uczelnie wyższe.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną