Nauka

Mit cyfrowego tubylca

Młodzi w sieci – stereotypy upadają

Twórczo, czyli publikując własne bardziej złożone treści, wykorzystuje internet mniej niż 10 proc. ankietowanych. Twórczo, czyli publikując własne bardziej złożone treści, wykorzystuje internet mniej niż 10 proc. ankietowanych. Pressmaster / PantherMedia
Internet jest dziś medium powszechnym, także dla dzieci i młodzieży. Najnowsze badania naukowe obalają dotychczasowe stereotypy dotyczące najmłodszych użytkowników sieci.
Nowe cyfrowe środowisko nie przekłada się u dzieci i młodzieży na upowszechnienie nowych umiejętności.Igor Morski/Polityka Nowe cyfrowe środowisko nie przekłada się u dzieci i młodzieży na upowszechnienie nowych umiejętności.

Kto nie słyszał zachwyconego dziadka opowiadającego o trzyletnim wnuku, który bez żadnych instrukcji potrafi znaleźć na tablecie odpowiednią bajeczkę, lub o wnuczce w wieku przedszkolnym umiejącej uruchomić na telefonie komórkowym funkcje niedostępne dla dorosłych? Po prostu dzieci dziś rodzą się z komputerową myszką lub smartfonem w ręku, są więc cyfrowymi tubylcami – technologiczny wymiar rzeczywistości ma być dla nich tak samo naturalny jak dla członków amazońskich plemion naturalnym środowiskiem życia jest las tropikalny.

Polityka 50.2018 (3190) z dnia 11.12.2018; Nauka; s. 64
Oryginalny tytuł tekstu: "Mit cyfrowego tubylca"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Świat

Dyplomaci jak hostessy – tak działa polskie MSZ

PiS w zasadzie nie prowadzi polityki zagranicznej. Nie potrzebuje więc doświadczonych ambasadorów. Chyba że do roli hostess.

Grzegorz Rzeczkowski
09.10.2019