Nie/prawda, że

Przegląd odkryć i przykryć

Choć faktycznie gatunek komara tygrysiego
dotarł już na południe Europy, to doleciał najwyżej do Czech i nie przetrwał zimy. Choć faktycznie gatunek komara tygrysiego dotarł już na południe Europy, to doleciał najwyżej do Czech i nie przetrwał zimy. Getty Images
Jak odróżnić fakty naukowe od alternatywnych? Agitację od popularyzacji? Oto nasz sceptyczny przegląd odkryć i przykryć. Nowa stała rubryka działu naukowego.

/ kraina widliszka

Komar tygrysi nie puka do naszych drzwi.

Wystarczyło kilka słonecznych dni z temperaturą tropików, aby media, spragnione gorących wrażeń, poczuły się jak w dalekiej Azji lub na wyspach Pacyfiku. Stąd ich panika przed komarem tygrysim roznoszącym dengę. Aedes albopictus rzekomo czai się u polskich granic i jak napisano na jednym z portali, „już puka do naszych drzwi”. W internecie pojawili się nawet śmiałkowie, którzy, niczym dzielni wojownicy, takiego komara osobiście ubili.

Polityka 26.2019 (3216) z dnia 25.06.2019; Nauka; s. 59
Oryginalny tytuł tekstu: "Nie/prawda, że"

Dr Joanna Wardzała o pokoleniu 20-latków odrzucających konsumpcyjny styl życia rodziców

Rozmowa z dr Joanną Wardzałą, socjolożką i badaczką zachowań konsumpcyjnych, o tym, dlaczego dzisiaj młodzi ludzie nie chcą kupować i gromadzić dóbr.

Joanna Podgórska