Nauka

Komunikacyjne dylematy. Auta zeroemisyjne

Bilans węglowy auta elektrycznego i spalinowego. Bilans węglowy auta elektrycznego i spalinowego. Lech Mazurczyk / Polityka
Auto zeroemisyjne, ale prąd już niekoniecznie.

To właśnie samochód elektryczny ma być symbolem transportowej, zielonej rewolucji. W rzeczywistości naukowcy toczą zażarte spory o jego bilans węglowy, a kolejne raporty prezentują bardzo różne wyniki. Z pewnością samochody elektryczne dużo większe korzyści przynoszą w krajach, gdzie prąd jest produkowany głównie ze źródeł odnawialnych, niż w takich jak Polska, gdzie powstaje głównie ze spalania węgla. To jednak nie koniec kontrowersji. Samochód elektryczny za sprawą baterii startuje z dużo większym „bagażem” dwutlenku węgla niż spalinowy.

Polityka 38.2019 (3228) z dnia 17.09.2019; Oko na Eko; s. 62

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018