Nauka

Komunikacyjne dylematy. Samoloty

Lech Mazurczyk / Polityka
Samoloty może i mniej szkodliwe, ale na niebie ich coraz więcej.

Dla linii lotniczych i producentów maszyn sprawa jest prosta: mało który sektor transportu tak bardzo inwestuje w ekologię. Każdy kolejny model samolotu ma w przeliczeniu na pasażera mniejszą emisję dwutlenku węgla niż jego poprzednik. To oczywiście prawda, ale w rzeczywistości lotnictwo emituje coraz więcej, a nie coraz mniej gazów cieplarnianych.

Podstawowy powód to ogromny sukces tej formy transportu, zwłaszcza za sprawą ekspansji tanich linii lotniczych w Europie i Azji. W tym roku w podróż samolotem wybierze się ponad 4,5 mld pasażerów.

Polityka 38.2019 (3228) z dnia 17.09.2019; Oko na Eko; s. 63

Czytaj także

Nauka

Blue monday. Dlaczego ten koncept nie ma sensu?

20 stycznia 2020 – w ten dzień wypada w tym roku tzw. blue monday, trzeci poniedziałek stycznia, zwany także „najbardziej depresyjnym dniem roku”. Termin zrobił zawrotną karierę w mediach, ale pojawia się też w publikacjach naukowych. Czy słusznie?

Marcin Nowak
20.01.2020