Nauka

SI ci doradzi

Sztuczna inteligencja kreuje modę

Firmy internetowe, na podstawie zebranych danych oraz rekomendacji stylistów, dobierają spersonalizowane ubrania i dodatki. Firmy internetowe, na podstawie zebranych danych oraz rekomendacji stylistów, dobierają spersonalizowane ubrania i dodatki. Colin Anderson Productions Pty Ltd / Getty Images
Największym kreatorem mody są dane o ludzkich gustach i potrzebach. Z ich analizy wynika, czy lepiej wyglądamy w brązowej marynarce, sukience w kropki czy też w butach na obcasie.
Inwestycje w SI w przemyśle modowym są konsekwencją gwałtownego rozwoju handlu elektronicznego.AllaSerebrina/PantherMedia Inwestycje w SI w przemyśle modowym są konsekwencją gwałtownego rozwoju handlu elektronicznego.

Daniel ma 32 lata, mieszka w Teksasie i ubiera się bardziej formalnie dwa razy w tygodniu. Mimo że jest szczupły, źle wygląda w zbyt obcisłych spodniach. Na koszule zapinane na guziki wydaje między 50 a 75 dol. Gdyby nadal kupował w zwykłych sklepach, borykałby się z wyborem właściwego koloru, rozmiaru i odpowiedniej marki do swojego stylu życia. Jednakże zdecydował się skorzystać z usług internetowej spółki Stitch Fix, która na podstawie zebranych danych oraz rekomendacji stylistów dobiera spersonalizowane ubrania i dodatki.

Polityka 45.2019 (3235) z dnia 05.11.2019; Nauka; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "SI ci doradzi"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Nauka

Nie każdy archeolog to Indiana Jones

Popkulturowy obraz archeologa awanturnika umacnia przekonanie, że ich głównym zadaniem jest odkrywanie skarbów. Ten fałsz fatalnie odbija się na wiedzy o przeszłości.

Agnieszka Krzemińska
27.02.2021