Dzięki nowym unijnym przepisom wreszcie widzimy, jak często sklepy manipulują promocjami. Szkoda tylko, że na taką ochronę konsumenci w Polsce musieli czekać dłużej z powodu opieszałości rządu.
Sklepy, do których klienci nie mają wstępu, restauracje, w których nie ma sal dla gości. Świat stanął na głowie? Nie, to do Polski dotarła ciemna rewolucja.
To nie dominujący na świecie Amazon, ale singapurski Shopee rzucił najtrudniejsze wyzwanie platformie Allegro. Krajowy lider trafił na bardzo hałaśliwego rywala.
Pierś Dody, cyfrowa miłość influencerki, biżuteria z wymyślonych klejnotów – dziś wszystko pakuje się w tokeny NFT i sprzedaje. Choć przybywa ostrzeżeń, że NFT to handel cyfrowym powietrzem, ceny szybują, a nabywców nie brakuje.
Gdy decydujemy, co warto kupić, gdzie smacznie zjeść, u którego lekarza się leczyć, zaglądamy do internetu. Dobrych rad i poleceń jest mnóstwo. Wiele z nich to fałszywki. Handel fałszywymi opiniami to dziś wielki biznes.
W pandemii nauczyliśmy się łagodzić stres internetowymi zakupami. Można je robić także bez płacenia, bo przybywa firm oferujących odroczone płatności. Ale kiedyś to zrobić trzeba. I wtedy zaczyna się problem.
Netflix stał się globalnym rozrywkowym potentatem. Wypromował także nowy model biznesowy – subskrypcje. W Polsce właśnie rusza pierwszy netflixowy bank. Metody subskrypcji wypróbowują dostawcy odzieży, win, żywności i inni.
Czy darmową kampanię marketingową usprawiedliwia szczytny cel? Dla onkologii łatwo się zbiera pieniądze, ale niektórzy mają w tym interes. Dowodem akcja „Ogólnopolski Dzień Szpilek”.
20 lat temu w poznańskiej piwnicy powstało Allegro, które dziś jest jedną z największych polskich spółek i właśnie wchodzi na giełdę. Tak zaczyna się cyfrowa era w polskiej gospodarce.
Pandemia nie zawsze oznacza gospodarczą tragedię. Są firmy, które rosną i zarabiają.