Rabat na prenumeratę cyfrową Polityki

kup taniej do 50%

Subskrybuj
Nauka

Odpocznij przed walką

Nowe sieciowe miejsca do życia

„Animal Crossing”, „Fortnite” i „The Sims” to gry-światy, w których możemy być uczestnikami i demiurgami życia społecznego. „Animal Crossing”, „Fortnite” i „The Sims” to gry-światy, w których możemy być uczestnikami i demiurgami życia społecznego. materiały prasowe
Ucieczka do wirtualnego świata to nie tylko sposób zabicia czasu. Nowe sieciowe gry stwarzają nowe miejsca do życia.
Gra „Fortnite”.materiały prasowe Gra „Fortnite”.

Widowiskowy „Matrix” sióstr Wachowskich z 1999 r. opowiadał o ludzkości zniewolonej przez sztuczną inteligencję w wirtualnej rzeczywistości i dobrze oddawał powszechną technofobię, która towarzyszyła przełomowi tysiącleci. Dziś można go interpretować zupełnie inaczej: nie jako dystopię, czyli zaprojektowany system opresji, ale dreamtopię. To słowo opisuje świat, w którym reakcją na kryzys i katastrofę jest ucieczka do krainy cyfrowych snów. Oto ludzkość sprawiła, że Ziemia stała się niezdatna do życia, jedynym wyjściem jest ukrycie się w symulacji.

Polityka 22.2020 (3263) z dnia 26.05.2020; Nauka i cywilizacja; s. 50
Oryginalny tytuł tekstu: "Odpocznij przed walką"
Reklama