Nauka

Same złe wiadomości

Uwaga! Złe wiadomości wpływają na nasze zdrowie

Stres i zmartwienie wywołane złymi doniesieniami w mediach nie tylko zaburzają naszą psychikę, ale mogą również odbić się na zdrowiu fizycznym. Stres i zmartwienie wywołane złymi doniesieniami w mediach nie tylko zaburzają naszą psychikę, ale mogą również odbić się na zdrowiu fizycznym. Getty Images
Pandemia. Wypadki. Pożary. Gwałty. Większość doniesień, szczególnie tych online, ma negatywny wydźwięk. To się źle odbija na naszej psychice, ale i może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie fizyczne. Łatwo przedawkować stres.
Dobra wiadomość jest taka, że kiedy dochodzi do przesytu złymi wiadomościami, zaczynamy łaknąć pozytywnych informacji.VitalikRadko/PantherMedia Dobra wiadomość jest taka, że kiedy dochodzi do przesytu złymi wiadomościami, zaczynamy łaknąć pozytywnych informacji.

Pod koniec XIX w. William Randolph Hearst wpadł na genialny pomysł: aby sprzedawać więcej egzemplarzy swojej gazety („The San Francisco Examiner”), zaczął na pierwszą stronę wrzucać sensacyjne tytuły wypisane wielką czcionką. Taktyka się sprawdziła i sprzedaż poszybowała w górę, zaś Hearst (którego nazwisko nosi dziś korporacja wydająca choćby pisma „Cosmopolitan” czy „Elle”) zasłynął jako ojciec stylu dziennikarstwa opartego na przyciąganiu uwagi czytelników katastrofami i naginaniem prawdy.

Polityka 26.2021 (3318) z dnia 22.06.2021; Nauka i cywilizacja; s. 68
Oryginalny tytuł tekstu: "Same złe wiadomości"
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Historia

Droga sztuka – w co się teraz inwestuje

Aukcyjny rynek sztuki w Polsce w swojej 30-letniej historii przeżywał hossy i bessy, mody i nagłe zwroty. Ale mniej więcej od roku po prostu staje na głowie.

Piotr Sarzyński
22.07.2021