Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Rozbierz się, to nie powiem ci, kim jesteś

Rozbierz się, to nie powiem ci, kim jesteś. Zagadki płci

Istnieje wiele czynników mogących wtłoczyć organizm na tory określonej płci. Istnieje wiele czynników mogących wtłoczyć organizm na tory określonej płci. Shutterstock
Doniesienia naukowe z ostatnich lat udzielają znacznie bardziej złożonych niż kiedyś odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki „włączają” i „podtrzymują” płeć biologiczną.
U aligatorów i części żółwi, po złożeniu przez samicę jaj, płeć zarodków jest „zerowa”. W zależności od warunków pogodowych (zwłaszcza temperatury) wykluwają się samce lub samice.Shutterstock U aligatorów i części żółwi, po złożeniu przez samicę jaj, płeć zarodków jest „zerowa”. W zależności od warunków pogodowych (zwłaszcza temperatury) wykluwają się samce lub samice.

Na początku tego roku znany brytyjski biolog ewolucyjny, popularyzator nauki i ateizmu prof. Richard Dawkins włożył kij w mrowisko. Opublikował na łamach opiniotwórczego czasopisma „Areo Magazine” artykuł „Rasa to kontinuum. Płeć jest cholernie binarna” (jego polskie tłumaczenie można przeczytać na stronie: www.listyznaszegosadu.pl), który wywołał gorącą dyskusję. W tekście uczony przeplata aktualne wątki społeczno-polityczne ze wspomnieniami z rodzinnej farmy oraz z podstawami genetyki mendlowskiej i darwinizmu.

Polityka 18.2022 (3361) z dnia 26.04.2022; Nauka i cywilizacja; s. 65
Oryginalny tytuł tekstu: "Rozbierz się, to nie powiem ci, kim jesteś"
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam