Kolej może stracić unijne pieniądze

Przekleństwo oszczędności
Trudno znaleźć w Polsce branżę, która bardziej potrzebuje inwestycji niż kolej. Tymczasem to właśnie z wydawaniem unijnych pieniędzy na ten cel mamy dziś ogromny kłopot.

Liczby, które prezentuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, wbijają w ziemię. W sumie na lata 2007–13 na duże projekty kolejowe zarezerwowano ok. 20,5 mld zł z funduszy strukturalnych. A na razie udało się podpisać z wykonawcami umowy, dla których łączne dofinansowanie z Brukseli wynosi zaledwie 7,5 mld zł. Żadna z dużych inwestycji jeszcze się nie zakończyła, więc spółka PKP PLK przedstawiła rachunki jedynie na 0,5 mld zł. Z tej kwoty Unia zwróciła nam 260 mln zł, czyli dokładnie 1,27 proc.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną