„Polityka”. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

SUBSKRYBUJ
Rynek

Świat bez szmat

Czy nowa ustawa krajobrazowa wyprze reklamy z centrów miast

Polski rynek reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku miał ok. 450 mln zł przychodów. Polski rynek reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku miał ok. 450 mln zł przychodów. Bartłomiej Kudowicz / Forum
Czy polskie ulice uda się uratować z reklamowej powodzi? Obiecują to twórcy wchodzącej w życie ustawy krajobrazowej. Ale branża reklamowa nauczyła się obchodzić prawo.
Dziś każdy może sobie zamówić mniejszą lub większą winylową płachtę o dowolnej treści i powiesić w widocznym miejscu.Piotr Gocał/Forum Dziś każdy może sobie zamówić mniejszą lub większą winylową płachtę o dowolnej treści i powiesić w widocznym miejscu.

Metod jest wiele. Najprostsza to działanie na bezczelnego. Umawiasz się z właścicielem budynku i wieszasz foliową albo siatkową reklamę na elewacji. Albo gdziekolwiek, byle była widoczna dla możliwie największej grupy widzów. Bo dla reklamodawcy liczy się koszt dotarcia do potencjalnego klienta. Im więcej oglądaczy, tym cena za reklamę wyższa. Żadnego występowania do nadzoru budowlanego czy władz miejskich. Powieszę, i co mi zrobicie?

Zrobić można niewiele i niewiele się robi. W przypadkach wyjątkowego nasilenia bezczelności nadzór budowlany wszczyna postępowanie w sprawie usunięcia samowoli.

Polityka 37.2015 (3026) z dnia 08.09.2015; Rynek; s. 42
Oryginalny tytuł tekstu: "Świat bez szmat"
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Prof. Ewa Łętowska o sztuce godzenia się z nieuniknionym i przemijaniu

Prof. Ewa Łętowska o przemijaniu i przygotowaniach do śmierci. I o tym, co nas jeszcze w Polsce może czekać.

Violetta Krasnowska
08.12.2021