Polskie sieci handlowe w starciu z międzynarodowymi gigantami

Zdążyć przed Biedronką
W starym roku upadły MarcPol i Alma, w nowym będą kolejne ofiary. Zamiast zjednoczyć siły, polskie sieci próbują osobno walczyć z zachodnimi gigantami. A to nie może się udać.
Alma jeszcze walczy o przetrwanie, ale już zamknęła większość sklepów i zwolniła setki pracowników.
Jakub Porzycki/Forum

Alma jeszcze walczy o przetrwanie, ale już zamknęła większość sklepów i zwolniła setki pracowników.

Robert Krzak w handlu pracuje od ponad 30 lat. Doświadczenie zbierał w firmach zachodnich, jak Julius Meinl czy Makro, ale też polskich. Od czterech lat związany jest z supermarketami Piotr i Paweł, najpierw jako wiceprezes, a teraz jako członek rady nadzorczej. Równocześnie działa w Forum Polskiego Handlu, do którego mogą należeć tylko sieci w stu procentach kontrolowane przez polski kapitał. Krzak różne okazje wykorzystuje, aby zachęcać do łączenia sił w starciu z zagraniczną konkurencją.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną