Koncern General Motors sprzedaje spółkę Opel Group wraz ze wszystkimi fabrykami, w tym także polskimi. Zakupem zainteresowana jest francuska Grupa PSA Peugeot-Citroën. Amerykanie deklarują, że muszą się skoncentrować na rynku USA. A jak to przeżyje Europa?
Kiedy do mediów wyciekły informacje o toczących się negocjacjach na temat sprzedaży Opla, we wszystkich fabrykach rozrzuconych po kontynencie zawrzało. Opel zatrudnia 35 tys. pracowników w dwunastu zakładach, w ośmiu krajach. Wszyscy zdają sobie sprawę, że nowy właściciel nie będzie zainteresowany utrzymywaniem tak wielkiego potencjału, bo europejska branża motoryzacyjna cierpi z powodu nadmiaru mocy produkcyjnych. Opel od kilkunastu lat jedzie na stratach, w sumie od 1999 r.
Polityka
9.2017
(3100) z dnia 28.02.2017;
Rynek;
s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Opel na widelcu"