Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Rynek

Opel na widelcu

Czy General Motors odsprzeda Francuzom swą flagową markę

Opel to firma do francuskiej łudząco podobna. Obie skoncentrowane są na Europie, obie mają podobną gamę popularnych aut i nadmiar mocy produkcyjnych. Opel to firma do francuskiej łudząco podobna. Obie skoncentrowane są na Europie, obie mają podobną gamę popularnych aut i nadmiar mocy produkcyjnych. Ina Fassbender/Reuters / Forum
Koncern General Motors sprzedaje spółkę Opel Group wraz ze wszystkimi fabrykami, w tym także polskimi. Zakupem zainteresowana jest francuska Grupa PSA Peugeot-Citroën. Amerykanie deklarują, że muszą się skoncentrować na rynku USA. A jak to przeżyje Europa?
W ostatnim roku Opel zanotował 257 mln dol. strat, mimo rekordowej sprzedaży.Wolfgang Rattay/File Photo/Reuters/Forum W ostatnim roku Opel zanotował 257 mln dol. strat, mimo rekordowej sprzedaży.

Kiedy do mediów wyciekły informacje o toczących się negocjacjach na temat sprzedaży Opla, we wszystkich fabrykach rozrzuconych po kontynencie zawrzało. Opel zatrudnia 35 tys. pracowników w dwunastu zakładach, w ośmiu krajach. Wszyscy zdają sobie sprawę, że nowy właściciel nie będzie zainteresowany utrzymywaniem tak wielkiego potencjału, bo europejska branża motoryzacyjna cierpi z powodu nadmiaru mocy produkcyjnych. Opel od kilkunastu lat jedzie na stratach, w sumie od 1999 r.

Polityka 9.2017 (3100) z dnia 28.02.2017; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Opel na widelcu"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >