Czy General Motors odsprzeda Francuzom swą flagową markę

Opel na widelcu
Koncern General Motors sprzedaje spółkę Opel Group wraz ze wszystkimi fabrykami, w tym także polskimi. Zakupem zainteresowana jest francuska Grupa PSA Peugeot-Citroën. Amerykanie deklarują, że muszą się skoncentrować na rynku USA. A jak to przeżyje Europa?
Opel to firma do francuskiej łudząco podobna. Obie skoncentrowane są na Europie, obie mają podobną gamę popularnych aut i nadmiar mocy produkcyjnych.
Ina Fassbender/Reuters/Forum

Opel to firma do francuskiej łudząco podobna. Obie skoncentrowane są na Europie, obie mają podobną gamę popularnych aut i nadmiar mocy produkcyjnych.

Kiedy do mediów wyciekły informacje o toczących się negocjacjach na temat sprzedaży Opla, we wszystkich fabrykach rozrzuconych po kontynencie zawrzało. Opel zatrudnia 35 tys. pracowników w dwunastu zakładach, w ośmiu krajach. Wszyscy zdają sobie sprawę, że nowy właściciel nie będzie zainteresowany utrzymywaniem tak wielkiego potencjału, bo europejska branża motoryzacyjna cierpi z powodu nadmiaru mocy produkcyjnych. Opel od kilkunastu lat jedzie na stratach, w sumie od 1999 r.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj