Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Jak wiedza stała się złotem

Jak wiedza stała się złotem i gdzie szukać zasobów rzetelnej informacji?

Startup Stock Photos / StockSnap.io
W dobie rewolucji cyfrowej rzetelna informacja stała się zasobem, który daje przewagę konkurencyjną.

Wbrew obiegowym opiniom z końca poprzedniego wieku, nie dość że historia się nie skończyła to jeszcze przyspieszyła. W dobie rewolucji cyfrowej, energetycznej czy informacyjnej rzetelna informacja stała się rzadkim dobrem, a w formie przetworzonej, pod postacią wiedzy, jest cennym zasobem, który daje przewagę konkurencyjną.

W obecnej sytuacji ekonomiczno-politycznej niezmiernie ważna staje się umiejętność odbierania sygnałów z otoczenia oraz właściwego interpretowania zjawisk i trendów, która jest niezbędna w prowadzeniu biznesu. Zmieniają się potrzeby i oczekiwania klientów, a na permanentnie transformujące się otoczenie biznesowe trzeba potrafić szybko i umiejętnie reagować.

Powstaje coraz więcej instytucji, które rafinują informacje i sprzedają wiedzę. Pośród najsłynniejszych warto nadmienić amerykański Stratfor, instytucję założoną przez George Friedmana, autora głośniej książki „Następne 100 lat. Prognozana XXI wiek”. Inny przykład to brytyjski Oxford Analytica czy powstały przy prestiżowym tygodniku The Economist - Intelligence Unit.

Podobną drogą poszła Spółdzielnia Polityka, która w 2013 r. założyła centrum analityczne Polityka Insight. PI rozpoczynał jako połączenie nienaukowej jednostki badawczej (think-tank) i internetowego medium z kategorii premium. Dziś ponad 30 osobowy zespół, poza wydawaniem codziennego serwisu analitycznego, zajmuje się analityką zleconą oraz organizacją dyskusji i konferencji na tematy, którymi na co dzień zajmuje się instytucja.

Jednak, choć wszystkie wymienione instytucje należą do segmentu premium i za ich produkty wiedzowe z najwyższej półki trzeba słono płacić, nasila się trend tworzenia wysokojakościowych, ale tańszych treści dla zainteresowanych przedsiębiorców z sektora MŚP.

Reklama