Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Przegląd informacji rynkowych

Polityka
Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką.Andrzej Wiernicki/EAST NEWS Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką.

Wydarzenia

• Firma Newag, producent pociągów z Nowego Sącza, dostarczy 11 elektrycznych składów – Impuls II dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Del Sud Est z siedzibą w Bari. Będą to pierwsze polskie elektryczne zespoły do przewozu pasażerów, dopuszczone do jazdy na terenie Europy Zachodniej. Po serii badań i testów zgodę na to wydała włoska Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Kolejowego. Newag sprzedawał już do Włoch pociągi, ale spalinowe.

PKO Leasing wzmacnia swoją pozycję na rynku leasingu i krótkoterminowego wynajmu aut. Za 267 mln zł kupił 11,2 mln akcji (tj. 94,4 proc. udziałów) w giełdowej spółce zarządzającej flotą – Prime Car Management (PCM). To efekt giełdowego wezwania PKO Leasing do sprzedaży akcji PCM będących w posiadaniu udziałowców. Była to pierwsza tego typu transakcja przejęcia w historii Grupy PKO BP. Bank będzie miał pełną kontrolę nad spółką i wycofa ją z giełdy. Do 11 czerwca br. trwa jeszcze druga faza wezwania. Oferta PKO Leasing to 20 zł za akcję.

• Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH, producent sprzętu AGD Bosch i Siemens, który 6 lat temu kupił rzeszowską fabrykę Zelmer, nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką. Urządzenia Zelmera będą dostępne w sklepach do wyczerpania zapasów, ale nadal będą objęte serwisem BSH. Jak podała „Rzeczpospolita”, sprzęt pod markami Bosch i Siemens będzie produkowany w Rogoźnicy pod Rzeszowem. Tam również powstanie centrum badań i rozwoju dla odkurzaczy bezworkowych.

• Producent samochodów marki ŠKODA wprowadza do swojej oferty pierwszy samochód hybrydowy Škoda Superb iV. Auto wyposażone jest w napęd hybrydowy typu plug-in.

Polityka 23.2019 (3213) z dnia 04.06.2019; Rynek; s. 47
Reklama