Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Przegląd informacji rynkowych

Polityka
Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką.Andrzej Wiernicki/EAST NEWS Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką.

Wydarzenia

• Firma Newag, producent pociągów z Nowego Sącza, dostarczy 11 elektrycznych składów – Impuls II dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Del Sud Est z siedzibą w Bari. Będą to pierwsze polskie elektryczne zespoły do przewozu pasażerów, dopuszczone do jazdy na terenie Europy Zachodniej. Po serii badań i testów zgodę na to wydała włoska Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Kolejowego. Newag sprzedawał już do Włoch pociągi, ale spalinowe.

PKO Leasing wzmacnia swoją pozycję na rynku leasingu i krótkoterminowego wynajmu aut. Za 267 mln zł kupił 11,2 mln akcji (tj. 94,4 proc. udziałów) w giełdowej spółce zarządzającej flotą – Prime Car Management (PCM). To efekt giełdowego wezwania PKO Leasing do sprzedaży akcji PCM będących w posiadaniu udziałowców. Była to pierwsza tego typu transakcja przejęcia w historii Grupy PKO BP. Bank będzie miał pełną kontrolę nad spółką i wycofa ją z giełdy. Do 11 czerwca br. trwa jeszcze druga faza wezwania. Oferta PKO Leasing to 20 zł za akcję.

• Koniec marki Zelmer. Niemiecki koncern BSH, producent sprzętu AGD Bosch i Siemens, który 6 lat temu kupił rzeszowską fabrykę Zelmer, nie będzie już produkował drobnego sprzętu domowego pod tą marką. Urządzenia Zelmera będą dostępne w sklepach do wyczerpania zapasów, ale nadal będą objęte serwisem BSH. Jak podała „Rzeczpospolita”, sprzęt pod markami Bosch i Siemens będzie produkowany w Rogoźnicy pod Rzeszowem. Tam również powstanie centrum badań i rozwoju dla odkurzaczy bezworkowych.

• Producent samochodów marki ŠKODA wprowadza do swojej oferty pierwszy samochód hybrydowy Škoda Superb iV. Auto wyposażone jest w napęd hybrydowy typu plug-in.

Polityka 23.2019 (3213) z dnia 04.06.2019; Rynek; s. 47
Reklama