Rynek

Z drugiej ręki

Nowe trendy: second-handy

Zainteresowanie poświąteczną wyprzedażą prezentów to tylko jeden z objawów zmian w konsumenckich zwyczajach Polaków. Zainteresowanie poświąteczną wyprzedażą prezentów to tylko jeden z objawów zmian w konsumenckich zwyczajach Polaków. Getty Images
Polacy coraz chętniej kupują towary używane. Po świętach rusza wielka wyprzedaż nietrafionych prezentów. Rosną sieci handlujące używanymi autami, meblami, odzieżą, elektroniką. Zmienia się styl konsumpcji.
Wśród Polaków rośnie gotowość do kupowania towarów z drugiej ręki. Najchętniej, gdy są to książki, ubrania, meble, rowery, instrumenty muzyczne, zabawki i akcesoria dla dzieci.123 RF Wśród Polaków rośnie gotowość do kupowania towarów z drugiej ręki. Najchętniej, gdy są to książki, ubrania, meble, rowery, instrumenty muzyczne, zabawki i akcesoria dla dzieci.

Kiedy mijają święta, trzeba zwykle dokonać prezentowego bilansu, bo nie ze wszystkim Święty Mikołaj trafił w nasz gust i oczekiwania. Nietrafione prezenty można wrzucić do szafy i o nich zapomnieć, można je też puścić dalej, uszczęśliwiając inne osoby przy pierwszej nadarzającej się okazji. – Z badań preferencji użytkowników serwisu OLX wynika, że najbardziej nietrafionymi prezentami są skarpetki, kapcie i żelazka – wyjaśnia Paulina Rezmer z OLX.pl. Osoby najbardziej praktyczne szybko wystawiają na sprzedaż świąteczne prezenty, które nie przypadły im do gustu.

Polityka 1.2020 (3242) z dnia 29.12.2019; Rynek; s. 49
Oryginalny tytuł tekstu: "Z drugiej ręki"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Nauka

Dwie Polki na serio rozpracowują SARS-CoV-2. Czy im się uda?

Polskie badaczki próbują rozpracować wirusa CoV-2

Paweł Walewski
03.04.2020