Rynek

Skoda Karoq 2022: ahoj przygodo!

. . mat. pr.
Podstawą segmentu samochodów rodzinnych były niegdyś pojazdy MPV, słynące z przestronnych wnętrz i pojemnych bagażników. Współcześnie, te cechy odziedziczyły samochody segmentu SUV, dodając do listy zalet stylowe nadwozia i podwyższone zawieszenie. Tą właśnie drogą podąża od pięciu lat kompaktowa Skoda Karoq. Na początku 2022 roku zyskała wiele udoskonaleń technicznych, stylistycznych i aerodynamicznych. Dzięki nim, dziś to zupełnie inny samochód.

Wprowadzona na rynek w 2017 roku Skoda Karoq była drugim, po modelu Kodiaq, SUV-em w gamie. Z wynikiem ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy, Karoq stała się jednym z kluczowych – a w ubiegłym roku, trzecim najczęściej dostarczanym modelem Skody na świecie.

.mat. pr..

Przestronne wnętrze i duży bagażnik, które proponuje Karoq, czynią ją idealnym wyborem dla każdej rodziny. Teraz jeszcze bardziej, bo – o ile w standardzie wciąż mamy do dyspozycji 521 l i 1630 l, po złożeniu tylnych foteli – w przypadku siedzeń VarioFlex, bagażnik pomieści 588 l lub 1605 l przy złożonych tylnych fotelach, albo aż 1810 l po ich wymontowaniu.

Kompaktowe wymiary nadwozia (4390 mm długości i 1841 mm szerokości), zapewniającego świetną widoczność we wszystkich kierunkach sprawiają, że znakomicie się sprawdza nie tylko pod i za miastem, ale też w centrach największych aglomeracji.

Wydajność i bezpieczeństwo, w każdych warunkach

Za kierownicą Skody Karoq łatwo powiedzieć: ahoj przygodo! W przeciwieństwie do nisko osadzonych, klasycznych nadwozi – mamy do czynienia z SUV-em, który poradzi sobie również w terenie. Strome wzniesienia, grząskie błoto, dziury i koleiny nie są dla niego przeszkodą. Skoda Karoq pozwoli dotrzeć dokąd zechcecie. Dzięki podwyższonemu zawieszeniu oraz pięciu dynamicznym silnikom benzynowym i wysokoprężnym generacji EVO, o mocach od 110 do 190 KM, z napędem na przednią oś lub na cztery koła, możemy liczyć na emocje podczas weekendowych wycieczek i wakacyjnych wojaży.

Na co dzień te same cechy, w połączeniu z licznymi elektronicznymi systemami, przyczyniają się do wysokiego bezpieczeństwa jazdy - bez względu na porę roku i warunki na drodze. Kierowcę wspomaga m.in. Travel Assist z aktywnym tempomatem, dostosowującym prędkość do warunków oraz lokalnych ograniczeń i adaptacyjnym asystentem pasa ruchu.

Projektując nowoczesne silniki modelu Karoq, inżynierowie pracowali nad obniżeniem spalania i emisji szkodliwych substancji do środowiska, dzięki większej efektywności jednostek, a także niskiemu współczynnikowi oporu powietrza, stawianego przez koła i karoserię.

.mat. pr..

Nowoczesna stylistyka, lepsza aerodynamika

Nowa Skoda Karoq to znakomity przykład pod każdym względem dobrze zaprojektowanego auta. Nowa stylistyka, z charakterystyczną wąską linią przednich lamp oraz licznymi sportowymi akcentami, w połączeniu z prostym kształtem bryły nadwozia – pozwoliły nie tylko uzyskać znakomity efekt wizualny, w postaci przyciągającego wzrok i dynamicznie wyglądającego auta, ale też zachować przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Efektem jest optymalnie zaprojektowany samochód: estetyczny, dynamiczny i zarazem praktyczny – idealny dla rodzin.

Przeprojektowane, podzielone na dwie części światła do jazdy dziennej, dodatkowo podkreślają dynamiczny wygląd auta. Po raz pierwszy w modelu Karoq, reflektory mogą być wykonane w technologii Full LED Matrix. Zupełnie inny jest również kształt tylnych świateł Full LED. Zmiany objęły także przedni i tylny zderzak oraz dłuższy tylny spojler.

Ta ostatnia zmiana ma nie tylko charakter estetyczny. Obok przednich kurtyn powietrznych, aerodynamicznych osłon podwozia oraz specjalnego kształtu felg – jest elementem odpowiedzialnym za obniżenie oporów aerodynamicznych o ponad 9 proc. Inżynierom udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza 0,30, co czyni model Karoq jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów w swojej klasie.

Szczególne interesującym rozwiązaniem są nowe obręcze kół z lekkich stopów (17, 18 lub 19 cali) z nakładkami AERO, które nie tylko pomogły w osiągnięciu dobrej aerodynamiki, ale odpowiadają też za zjawiskowy wygląd odświeżonego SUV-a Skody.

.mat. pr..

Nietuzinkowy wygląd, bogate wyposażenie

Specyfikację modelu Karoq na naszym rynku wyróżnia bogate standardowe wyposażenie oraz
szereg pakietów w wersjach Ambition i Style – ale rasowe sportowe detale, podobnie jak najmocniejszy silnik o mocy 190 KM, zarezerwowano dla wariantu SPORTLINE z kubełkowymi fotelami oraz czarnymi elementami wykończenia karoserii i wnętrza.

Dzięki zmianom, Skoda Karoq będzie się świetnie prezentować zarówno w mieście, jak i podczas wakacyjnych wypraw w nieznane. To rodzinny SUV, dostarczający emocji i wrażeń za sprawą wyrafinowanej stylistyki oraz najnowszych technologii, pozwalających w bezpieczny i komfortowy sposób dotrzeć do celu.

.mat. pr..

Materiał przygotowany przez Škoda Auto

Polityka 23.2022 (3366) z dnia 31.05.2022; Rynek; s. 45
Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Czytamy i oceniamy nowego Wiedźmina. A Sapkowski pióra nie odkłada. „Pisanie trwa nieprzerwanie”

Andrzej Sapkowski nie odkładał pióra i po dekadzie wydawniczego milczenia publikuje nową powieść o wiedźminie Geralcie. Zapowiada też, że „Rozdroże kruków” to nie jest jego ostatnie słowo.

Marcin Zwierzchowski
26.11.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną