Firmowe wartości są obecne w Wedlu od pokoleń i towarzyszą działaniom biznesowym marki na przestrzeni lat. O tym, że czekoladowa historia zatacza koło, świadczy inspiracja dokonaniami założycieli i rozwój w kierunku bardziej zrównoważonych rozwiązań, który swoje miejsce znalazły w pierwszym wedlowskim raporcie CSR. Cele związane z odpowiedzialnym rozwojem zostały wpisane również w strategię biznesową. Zatem – co jest dla Was priorytetem?
Działamy w ramach trzech filarów: Ludzie, Środowisko i Innowacje. Koncentrujemy się przede wszystkim na zrównoważonej produkcji, trosce o pracowników, środowisku naturalnym i współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i naszym najbliższym otoczeniem.
Przejdźmy zatem do konkretów. Skąd pochodzi kakao, które wykorzystujecie do produkcji waszych wyrobów, m.in. słynnej wedlowskiej czekolady?
Korzystamy z wyselekcjonowanych surowców kakaowych importowanych z Ghany. Kakao z tego regionu wyróżnia się mocno czekoladowym smakiem oraz wyważoną proporcją pomiędzy nutą gorzką, kwaśną i cierpką dzięki czemu nasze produkty mają tak charakterystyczny smak. Prowadząc biznes związany z Ghaną, traktujemy jej mieszkańców jak naszą społeczność lokalną, dlatego od kilku lat współpracujemy z partnerami biznesowymi oraz Omenaa Foundation, by przyczyniać się do poprawy jakości życia tamtejszych mieszkańców, w tym dzieci. W ubiegłym roku otworzyliśmy wspólnie szkołę, która zapewni im edukację i lepszy start w dorosłość i planujemy dalsze zaangażowanie w jej rozwój.
Fabryka Wedla leży w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Skaryszewskiego. Znam warszawiaków, którzy wybierają się tam na spacery, by poczuć niezwykły zapach czekolady. Czy firma czuje się odpowiedzialna za tę okolicę?