Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Odpowiedzialni i innowacyjni

Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalną Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalną Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie mat. pr.
Rozmowa z Ružą Tomić Fontaną, dyrektorką generalną Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Polityka: Jaki był 2024 rok dla Coca-Cola HBC? Na czym się skupialiście?

Ruža Tomić Fontana: Przede wszystkim byliśmy wierni naszej strategii i priorytetom. Oznacza to, że ten rok minął pod znakiem rozwoju portfolio, tak aby nasi klienci – właściciele punktów sprzedaży mieli w nas partnera napojowego z pełnym wachlarzem produktów z różnych kategorii, a konsumenci mogli znaleźć na półce sklepowej dokładnie taki napój, na jaki mają właśnie ochotę – bez względu na porę dnia i okazję. Wprowadziliśmy m.in. nowe warianty Burn, Monster, w tym wersje ZERO, których mamy już ponad 37% w ofercie, wzmacnialiśmy kategorię napojów gazowanych dla dorosłych z marką Kinley na czele i rozpoczęliśmy transformację segmentu niegazowanych napojów, odsłaniając nowe oblicze Fuzetea. Stawialiśmy także na kategorię alkoholi – 2024 był pierwszym rokiem dystrybucji naszej nowej marki wódki premium, którą jako Coca-Cola HBC kupiliśmy od Brown Forman, i marek piwnych od AB InBev.

Jako firma przywiązujemy wagę do tego, CO robimy, ale także, a może przede wszystkim JAK prowadzimy biznes. Dlatego w minionym roku skupialiśmy się też na na działaniach społecznych, jak wsparcie ofiar powodzi, i środowiskowych – w szczególności na wdrożeniu systemu kaucyjnego.

P: Znamy treść przepisów dotyczących systemu w Polsce. Jak przygotowujecie się do ich wdrożenia?

Ruža Tomić Fontana: Działamy w tym obszarze już od 2020 – wtedy jako cała branża napojowa zapoczątkowaliśmy debatę nt. systemu kaucyjnego, która intensywnie toczyła się także w minionym roku, kiedy trwały prace nad wprowadzeniem bardzo istotnych z punktu widzenia działania systemu poprawek do Ustawy przyjętej we wrześniu 2023 r.

Polityka 6.2025 (3501) z dnia 04.02.2025; Rynek; s. 44
Reklama