Społeczeństwo

Generator czarnego PR

Z życia sieci

Czarny PR w wykonaniu internautów. Czarny PR w wykonaniu internautów. AN

Czasem oddawanie inicjatywy w ręce internautów jest proszeniem się o katastrofę. Przekonał się o tym międzynarodowy gigant paliwowy Shell, który nie docenił siły swego negatywnego elektoratu. Koncern organizuje ogromną kampanię promującą wydobycie złóż na Morzu Arktycznym. Za radą specjalistów od public relations kładzie przy tym nacisk na aspekty ekologiczne, przekonując, że przyroda na tym nie ucierpi. Dowodem mają być wspaniałe zdjęcia morskich ptaków, fok, wielorybów i niedźwiedzi polarnych, które wykorzystano w tzw.

Polityka 36.2012 (2873) z dnia 05.09.2012; Fusy plusy i minusy; s. 103
Oryginalny tytuł tekstu: "Generator czarnego PR"

Czytaj także

Nauka

Nie każdy archeolog to Indiana Jones

Popkulturowy obraz archeologa awanturnika umacnia przekonanie, że ich głównym zadaniem jest odkrywanie skarbów. Ten fałsz fatalnie odbija się na wiedzy o przeszłości.

Agnieszka Krzemińska
27.02.2021