Na co oddać 1 proc. podatku?

Dobroczynni
Znów trwa festiwal ludzkich nieszczęść, dopominających się o wsparcie przy okazji dorocznego rozliczenia się z fiskusem. Festiwal jest rzewny, jak zawsze. Bywa natrętny lub wręcz agresywny. I kosztowny. Pożytek z jednego procenta naprawdę mógłby być większy.
Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix.
Izabela Moczarna-Pasiek

Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix.

Większość najhojniej obdarowywanych jest bardzo widoczna w kampaniach reklamowych. Rekordzistom zdarzało się przeznaczać na ten cel połowę kwoty uzyskanej od darczyńców z odpisu podatkowego. Tylko dwie organizacje z pierwszej dziesiątki największych sprawozdały, że nie kupowały reklam. Spore sumy pieniędzy, które jedna z organizacji pożytku publicznego (OPP) wyszarpie sprzed nosa drugiej, reklamowo bardziej oszczędnej, zamiast do potrzebujących, trafią do domów mediowych i reklamodawców.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj