Społeczeństwo

Dobroczynni

Na co oddać 1 proc. podatku?

Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix. Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix. Izabela Moczarna-Pasiek
Znów trwa festiwal ludzkich nieszczęść, dopominających się o wsparcie przy okazji dorocznego rozliczenia się z fiskusem. Festiwal jest rzewny, jak zawsze. Bywa natrętny lub wręcz agresywny. I kosztowny. Pożytek z jednego procenta naprawdę mógłby być większy.
Paweł Błachowicz (z żoną), założyciel Fundacji Równi Choć Różni.Archiwum prywatne Paweł Błachowicz (z żoną), założyciel Fundacji Równi Choć Różni.

Większość najhojniej obdarowywanych jest bardzo widoczna w kampaniach reklamowych. Rekordzistom zdarzało się przeznaczać na ten cel połowę kwoty uzyskanej od darczyńców z odpisu podatkowego. Tylko dwie organizacje z pierwszej dziesiątki największych sprawozdały, że nie kupowały reklam. Spore sumy pieniędzy, które jedna z organizacji pożytku publicznego (OPP) wyszarpie sprzed nosa drugiej, reklamowo bardziej oszczędnej, zamiast do potrzebujących, trafią do domów mediowych i reklamodawców.

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

A gdyby internet przestał działać...

Z internetu korzysta już prawie połowa ludzkości. Co by się stało, gdyby pewnego dnia przestał działać?

Edwin Bendyk, Piotr Rutkowski
16.04.2019
Reklama