Społeczeństwo

Dobroczynni

Na co oddać 1 proc. podatku?

Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix. Magdalena Salomon (na zdjęciu z kalendarza z amazonkami) przewodnicząca klubu Femina-Fenix. Izabela Moczarna-Pasiek
Znów trwa festiwal ludzkich nieszczęść, dopominających się o wsparcie przy okazji dorocznego rozliczenia się z fiskusem. Festiwal jest rzewny, jak zawsze. Bywa natrętny lub wręcz agresywny. I kosztowny. Pożytek z jednego procenta naprawdę mógłby być większy.
Paweł Błachowicz (z żoną), założyciel Fundacji Równi Choć Różni.Archiwum prywatne Paweł Błachowicz (z żoną), założyciel Fundacji Równi Choć Różni.

Większość najhojniej obdarowywanych jest bardzo widoczna w kampaniach reklamowych. Rekordzistom zdarzało się przeznaczać na ten cel połowę kwoty uzyskanej od darczyńców z odpisu podatkowego. Tylko dwie organizacje z pierwszej dziesiątki największych sprawozdały, że nie kupowały reklam. Spore sumy pieniędzy, które jedna z organizacji pożytku publicznego (OPP) wyszarpie sprzed nosa drugiej, reklamowo bardziej oszczędnej, zamiast do potrzebujących, trafią do domów mediowych i reklamodawców.

Polityka 17.2014 (2955) z dnia 21.04.2014; Społeczeństwo; s. 25
Oryginalny tytuł tekstu: "Dobroczynni"

Czytaj także

Kraj

Jak leśnicy sami sprywatyzowali Lasy Państwowe

Prywatyzacją lasów politycy straszą nas regularnie. Zawsze wtedy, gdy partykularne interesy leśnego lobby i jego politycznych protektorów wydają się zagrożone. Samym jednak lasom przekazanie w prywatne ręce nigdy nie groziło. PiS wykreowało wroga, żeby nas przed nim bronić.

Joanna Solska
01.09.2015