Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Społeczeństwo

Dzielenie i odejmowanie

Jak nowe rozporządzenie MEN odbije się na dzieciach z deficytami

Według szacunków GUS dzieci wymagających specjalnego podejścia jest około 20 proc. Według szacunków GUS dzieci wymagających specjalnego podejścia jest około 20 proc. Philippe Lissac / Getty Images
Można odnieść wrażenie, że ministerstwo i rodzice niepełnosprawnych dzieci żyją w dwóch różnych rzeczywistościach. Tracą na tym dzieci.
Dziecku, które przyniesie do szkoły orzeczenie o indywidualnym nauczaniu, wystawione po 1 września 2017 r., szkoła organizuje to nauczanie wedle wytycznych z nowego rozporządzenia – a więc poza swoimi murami.altanaka/PantherMedia Dziecku, które przyniesie do szkoły orzeczenie o indywidualnym nauczaniu, wystawione po 1 września 2017 r., szkoła organizuje to nauczanie wedle wytycznych z nowego rozporządzenia – a więc poza swoimi murami.

Syn Agnieszki, Kuba, ma zespół Aspergera. Jest inteligentny, interesuje się marynistyką, jednak zmaga się z szeregiem problemów, w tym z nieumiejętnością rozumienia emocji innych ludzi. Dla systemu edukacji od początku był nie tyle uczniem, co kłopotem. Z warszawską podstawówką udało się cudem. Agnieszka wspólnie z panią dyrektor przecierały nowe szlaki. Z pierwszego gimnazjum, do którego chciała posłać syna, zrezygnowała po rozmowie z nauczycielami, którzy straszyli ją problemami z integracją, podkreślali, że w ich szkole pracuje się w grupie.

Polityka 38.2017 (3128) z dnia 19.09.2017; Społeczeństwo; s. 32
Oryginalny tytuł tekstu: "Dzielenie i odejmowanie"
Reklama

Czytaj także

Nauka

Testy antygenowe i omikron. Jak poprawnie zrobić wymaz?

Testy antygenowe na koronawirusa mają tę zaletę, że są szybkie i można je zrobić samodzielnie, ale wiele wskazuje, że w dobie omikronu będzie trzeba zmienić sposób ich wykonywania. Większa skuteczność wykrywania infekcji jest szczególnie istotna w kontekście ostatniego komunikatu WHO.

Piotr Rzymski
12.01.2022