Społeczeństwo

Typy na zakupy

Raport z badań: jak kupujesz, tak głosujesz

Targetowanie marketingowe określa nasze preferencje zakupowe. Targetowanie marketingowe określa nasze preferencje zakupowe. Marta Frej
To, jak żyjesz i co kupujesz, świadczy też o tym, jak zagłosujesz. Wiedzą to badacze rynku oraz politycy. Dlatego nasze przyzwyczajenia, gusty i potrzeby badają coraz dokładniej.
Domowe Królowe i Dziarskie Dziewuchy to przykłady na segmentację konsumentek.PantherMedia Domowe Królowe i Dziarskie Dziewuchy to przykłady na segmentację konsumentek.

Wiedzą, o której rano wstajesz. Czym jedziesz i do jakiej pracy, ile w niej zarabiasz. Gdy w przerwie w pracy oglądasz coś w internecie – wiedzą, co i jak często. Jeśli wracasz do domu, to wiedzą oczywiście o której. Jeśli wstępujesz do sklepu, to przewidują, jaką wybierzesz w nim trasę – najpierw nabiał, a potem pieczywo, czy raczej zaczniesz od napojów. I tak zleciał cały dzień. Wiedzą, czy przed snem odmówisz pacierz, czy raczej pooglądasz Netflixa.

W agencji badawczej IQS wykształcone socjologicznie i psychologicznie badaczki rynku Katarzyna Krzywicka-Zdunek oraz Dorota Peretiatkowicz takie analizy robią codziennie.

Polityka 50.2019 (3240) z dnia 10.12.2019; Społeczeństwo; s. 36
Oryginalny tytuł tekstu: "Typy na zakupy"

Czytaj także

Klasyki Polityki

Jak dzieci odczuwają i rozumieją ból?

Jeszcze na początku lat 80. uważano, że noworodki w ogóle nie odczuwają bólu! A ponieważ nie potrafią werbalnie wyrazić tego, co czują, nie dbano o ich komfort w szpitalach.

Paweł Walewski
08.08.1998