Społeczeństwo

Typy na zakupy

Raport z badań: jak kupujesz, tak głosujesz

Targetowanie marketingowe określa nasze preferencje zakupowe. Targetowanie marketingowe określa nasze preferencje zakupowe. Marta Frej
To, jak żyjesz i co kupujesz, świadczy też o tym, jak zagłosujesz. Wiedzą to badacze rynku oraz politycy. Dlatego nasze przyzwyczajenia, gusty i potrzeby badają coraz dokładniej.
Domowe Królowe i Dziarskie Dziewuchy to przykłady na segmentację konsumentek.PantherMedia Domowe Królowe i Dziarskie Dziewuchy to przykłady na segmentację konsumentek.

Wiedzą, o której rano wstajesz. Czym jedziesz i do jakiej pracy, ile w niej zarabiasz. Gdy w przerwie w pracy oglądasz coś w internecie – wiedzą, co i jak często. Jeśli wracasz do domu, to wiedzą oczywiście o której. Jeśli wstępujesz do sklepu, to przewidują, jaką wybierzesz w nim trasę – najpierw nabiał, a potem pieczywo, czy raczej zaczniesz od napojów. I tak zleciał cały dzień. Wiedzą, czy przed snem odmówisz pacierz, czy raczej pooglądasz Netflixa.

W agencji badawczej IQS wykształcone socjologicznie i psychologicznie badaczki rynku Katarzyna Krzywicka-Zdunek oraz Dorota Peretiatkowicz takie analizy robią codziennie.

Polityka 50.2019 (3240) z dnia 10.12.2019; Społeczeństwo; s. 36
Oryginalny tytuł tekstu: "Typy na zakupy"

Czytaj także

Nauka

Nie każdy archeolog to Indiana Jones

Popkulturowy obraz archeologa awanturnika umacnia przekonanie, że ich głównym zadaniem jest odkrywanie skarbów. Ten fałsz fatalnie odbija się na wiedzy o przeszłości.

Agnieszka Krzemińska
27.02.2021