Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Społeczeństwo

Mięsny mit

Mity i ściemy. Reklamy mięsa są przekłamane. I podatnicy za nie płacą

„Mięso zawsze przedstawiane jest w otoczeniu świeżych warzyw, koniecznie zielonych liści sałaty. Biała, niebieska i różowa paleta kolorów, informacje na opakowaniu podkreślające korzyści zdrowotne”. „Mięso zawsze przedstawiane jest w otoczeniu świeżych warzyw, koniecznie zielonych liści sałaty. Biała, niebieska i różowa paleta kolorów, informacje na opakowaniu podkreślające korzyści zdrowotne”. Marta Frej
Rozmowa z Martą Gregorczyk, koordynatorką prac nad polską wersją raportu Greenpeace „Przereklamowane mięso”, o kłamstwach związanych z produkcją i konsumpcją mięsa.
„W reklamach chodzi o to, by dać nam przyzwolenie na jedzenie mięsa. Powstało mnóstwo „lepszych” etykiet – wszystkie dystansują produkt od przemysłowej hodowli”.Shutterstock „W reklamach chodzi o to, by dać nam przyzwolenie na jedzenie mięsa. Powstało mnóstwo „lepszych” etykiet – wszystkie dystansują produkt od przemysłowej hodowli”.

AGNIESZKA SOWA: – Raport punktuje techniki manipulacyjne mające zachęcić konsumentów do kupowania i jedzenia mięsa. Dlaczego mamy się na to oburzać? Przecież to jest reklama?
MARTA GREGORCZYK: – Wkład przemysłowej produkcji mięsa w emisję gazów cieplarnianych i globalne ocieplenie jest faktem udowodnionym naukowo. Nie przeszkadza to jednak przemysłowi mięsnemu w prowadzeniu agresywnych kampanii wartych miliony euro.

Czas zatrzymać machinę propagandową przemysłu mięsnego i wprowadzić ograniczenia i regulacje dotyczące reklamy w tej branży – na wzór tytoniu, alkoholu i śmieciowego jedzenia.

Polityka 3.2022 (3346) z dnia 11.01.2022; Społeczeństwo; s. 26
Oryginalny tytuł tekstu: "Mięsny mit"
Reklama

Czytaj także

Kultura

Sinéad O’Connor: historia zniszczonej kariery

W dzisiejszej gorącej debacie o „kulturze unieważniania” warto pamiętać o historii. Książkowe wspomnienia Sinéad O’Connor nie pozostawiają wątpliwości, że ją unieważniono całkiem skutecznie.

Bartek Chaciński
20.07.2021