Świat

Strefa wolna od Mikołaja

Niemcy Mikołajowi mówią "Nein"

Przekreśloną brodatą postacią w czerwonej czapce na plakatach i nalepkach Niemcy wyrażają swoją niechęć do Mikołaja.

A konkretnie do jego amerykańskiej wersji. – Mikołajowi z reklamy Coca-Coli mówimy „nie” – wyjaśnia Christoph Schommer, szef największej niemieckiej akcji antymikołajowej i pomysłodawca logo. Aktywiści twierdzą, że amerykański Mikołaj wypacza sens Bożego Narodzenia, i chcą powrotu Świętego Mikołaja w tradycyjnej postaci – biskupa z Myry. – Biskup Mikołaj to symbol bezinteresowności i miłości bliźniego. Amerykański Mikołaj to po prostu komercja – dodają.

Akcję zapoczątkowała przed siedmiu laty organizacja katolicka Dzieło św. Bonifacego. Przez ten czas zaangażowało się w nią ponad milion Niemców, zarówno tych związanych z Kościołem jak i ateistów. Kampania przynosi pierwsze rezultaty. Są już przedsiębiorcy dekorujący firmy i sklepy tylko tradycyjnymi symbolami. A część przedszkoli w Palatynacie, Hesji i Bawarii ogłosiło, że na ich terenie obowiązuje strefa wolna od amerykańskiego Mikołaja.

Więcej na ten temat
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

null
Kultura

Ranking najlepszych galerii według „Polityki”. Są spadki i wzloty. Korona zostaje w stolicy

W naszym publikowanym co dwa lata rankingu najlepszych muzeów i galerii sporo zmian. Są wzloty, ale jeszcze częściej gwałtowne pikowania.

Piotr Sarzyński
11.03.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną