Gazeta rozpatruje zmiany zachowań spowodowane przez przeciągający się kryzys gospodarczy w kraju, gdzie oszczędzanie przywołuje wspomnienia biedy z czasów socjalistycznych.
Tak więc, zauważa Pravda, "Niektórzy ludzie nadal kupują towary markowe, gdyż mają potrzebę okazywania, że mogą sobie na to pozwolić. Ale coraz więcej osób myśli inaczej: [...] „konsumpcja alternatywna” jest coraz bardziej powszechna, ale, według opinii socjologa, ten trend jest wciąż znacznie mniej widoczny na Słowacji niż w bogatszych krajach Europy Zachodniej".
Preferowanym narzędziem bardziej oszczędnych Słowaków jest Internet, który pozwala im na porównywanie cen i oferuje rozmaite rabaty. Czyli – zgodnie z wyjaśnieniami jednej z konsumentek – udajemy się do fryzjera, kosmetyczki lub w podróż tylko wówczas, gdy jesteśmy zaopatrzeni w kupony zapewniające zniżki. Kupujemy opony, remontujemy mieszkania albo myjemy okna za pośrednictwem witryn oferujących upusty. Pozwala nam to zaoszczędzić kilkaset euro rocznie.
Informacja pochodzi ze strony Presseurop