Świat

Mężczyzna pod choinkę

Francuzki są szczęśliwe bez partnerów

Bistro La Nouvelle Justine w Paryżu. Bistro La Nouvelle Justine w Paryżu. Mark Peterson / Corbis
Dla Francuzek facet to coraz częściej tylko problem. A rodzinę zastępują im koleżanki.
Jedna rzecz jest pewna - silna płeć we Francji to dzisiaj kobiety.Ela Kwasniewski/PantherMedia Jedna rzecz jest pewna - silna płeć we Francji to dzisiaj kobiety.

Dawno temu małe i duże dziewczynki marzyły o księciu z bajki i założeniu rodziny. Dziś, w epoce masowych rozwodów, mit harmonijnego współistnienia z idealnym partnerem znalazł się tam, gdzie jego miejsce – w krainie mitów. W każdym razie we Francji, gdzie ton zachowaniom społecznym nadaje obecnie pokolenie trzydziesto-, czterdziestolatek. Przyszłość należy tu do kobiet, co nie oznacza bynajmniej, że należy również do rodziny, które to słowo ma już we Francji zupełnie inne znaczenie.

Polityka 51-52.2013 (2938) z dnia 17.12.2013; Świat; s. 68
Oryginalny tytuł tekstu: "Mężczyzna pod choinkę"

Warte przeczytania

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

„Motel Polska”, czyli perwersyjna propaganda PiS

O nie, „Motel Polska” to nie jest produkcja żenująca. Nie jest obciachem, popisem złego gustu i amatorszczyzny. To produkt jak najbardziej przemyślany, diablo przewrotny i wyrachowany.

Jan Hartman
01.12.2020