Świat

Teheran już się zmienia

Bilboardy z dziełami sztuki w Teheranie Bilboardy z dziełami sztuki w Teheranie Ebrahim Noroozi/AP / EAST NEWS

W krajach sunnickich Rembrandt mógłby najwyżej zawisnąć na szubienicy, jako że sunnizm zakazuje portretowania ludzi. W szyickim Teheranie holenderski geniusz zawisł na kilkudziesięciu billboardach. Zresztą nie tylko on, również Edvard Munch i Henri Cartier Bresson z jego zdjęciami. Na początku maja, z dnia na dzień, niemal na wszystkich billboardach w stolicy Iranu pralki, soki i męczennicy ustąpili miejsca wielkiej sztuce. To zasługa burmistrza Teheranu Mohammada Bakera Kalibafa, który musiał wystarać się o specjalne pozwolenie od ajatollahów.

Polityka 21.2015 (3010) z dnia 19.05.2015; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 7

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

Zapomniana historia Mietka Kosza

Film Macieja Pieprzycy „Ikar. Legenda Mietka Kosza” z brawurową rolą Dawida Ogrodnika przypomina wielką postać tytułowego niewidomego pianisty. To powód, by raz jeszcze zastanowić się nad wciąż nośnym mitem artysty straceńca.

Mirosław Pęczak
19.10.2019