Świat

Spaleni słońcem

Jak brytyjskie tabloidy doprowadziły do Brexitu

„The Sun” ma też licznych czytelników w Hiszpanii, brytyjskich emerytów. Ci raczej dostana w kość na Brexicie „The Sun” ma też licznych czytelników w Hiszpanii, brytyjskich emerytów. Ci raczej dostana w kość na Brexicie Jorge Zapata/EPA / PAP
Za te kilka punktów procentowych, które przesądziły o Brexicie, zwolennicy wyjścia z Unii mogą podziękować największemu tabloidowi na Wyspach.
materiały prasowe

Właściciel „The Sun” długo się wahał. 85-latek ważył interesy komercyjne i prawicowe sympatie. Nikt nie wiedział do końca, co tak naprawdę myśli: jego świeżo poślubiona czwarta żona zakazała mu podobno tweetowania. W końcu Rupert Murdoch postawił na Brexit.

W połowie czerwca jego tabloid „The Sun” (czyli „Słońce”) w Anglii i Walii ukazał się z niezwykłą okładką. Były na niej wielkie litery w granatowo-czerwonych kolorach brytyjskiej flagi i hasło: „BeLEAVE in Britain” (gra słów – „Uwierz w Brytanię” i wielkimi literami „wyjdź”).

Polityka 29.2016 (3068) z dnia 12.07.2016; Świat; s. 54
Oryginalny tytuł tekstu: "Spaleni słońcem"

Czytaj także

Społeczeństwo

Wojna państwa Marcinkiewiczów

Historia Izabeli i Kazimierza Marcinkiewiczów toczy się jak wieloodcinkowy serial. Ale to, co długo było celebrycką, plotkarską farsą, w najnowszych odsłonach nabiera cech greckiej tragedii. Spór byłego premiera z byłą żoną to przypadek rozwodu publicznego, z wykorzystaniem mediów oraz nowych instytucji prawnych.

Martyna Bunda
06.08.2019