Świat

São na szaro

João Doria, burmistrz São Paulo wydał wojnę rodzimym grafficiarzom. João Doria, burmistrz São Paulo wydał wojnę rodzimym grafficiarzom. Archiwum

Przed mundialem w Brazylii firma Nike wypuściła serię koszulek piłkarskich z literami stylizowanymi na pixação, znaki graficzne charakterystycznych dla São Paulo tagów gęsto pokrywających całe miasto. Fascynacji wytworami lokalnej subkultury nie podziela jednak nowy gospodarz największej metropolii Ameryki Południowej. João Doria, multimilioner niegdyś prowadzący lokalną wersję amerykańskiego reality show Donalda Trumpa, jako nowy burmistrz gospodarczej stolicy kraju wydał wojnę rodzimym grafficiarzom: w ramach kampanii „Piękne Miasto” służby porządkowe co sobota nie tylko naprawiają zepsute latarnie, chodniki i ławki, ale też zamalowują kilometry kwadratowe ścian na.

Polityka 10.2017 (3101) z dnia 07.03.2017; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 11

Czytaj także

Ludzie i style

Związki romantyczne: zachowania, które wydają się normalne, a są toksyczne

Zdarza się, że mylimy zachowania, które są do zaakceptowania, z takimi, które stopniowo nasze związki wyniszczają.

Polityka.pl
13.05.2017