Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Świat

Okulary wiedzy

W wielu przypadkach dzieci słabo widzą i nie komunikują o tym nikomu. W wielu przypadkach dzieci słabo widzą i nie komunikują o tym nikomu. olly18 / PantherMedia

Skąd biorą się różnice w postępach w nauce wśród dzieci już na początku szkoły podstawowej? Długo sądzono, że oprócz zdolności różnice te wynikają ze statusu społecznego i ekonomicznego rodzin uczniów. Ale okazało się, że w tej układance brakuje kluczowego elementu: okularów. Trzy lata temu badacze z Uniwersytetu Johna Hopkinsa przyjrzeli się kilkuset drugo- i trzecioklasistom z Baltimore. Przypadkowo postanowili, że dwóm z nich zafundują okulary. Wyniki dwóch „okularników” w ciągu jednego roku szkolnego poprawiły się niewiarygodnie (bo wreszcie widzieli, co jest napisane na tablicy). Rok temu Uniwersytet Johna Hopkinsa we współpracy z ratuszem Baltimore i sponsorami rozdali ponad 2 tys. okularów. Opublikowane niedawno wyniki wykazały duży postęp „okularników” – tym razem na znacznie szerszą skalę. Okazało się, że w wielu przypadkach rodziców po prostu nie było stać na zakup okularów.

Polityka 36.2017 (3126) z dnia 05.09.2017; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 9
Reklama