Żyjmy Lepiej

Blok III: rozciąganie, ergonomia

Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Leszek Zych / Polityka

Kolejność wykonywania: blok I, blok II, blok III, ergonomia

Ćwiczenie 1.

Ruch: oprzyj lewą nogę o siedzenie krzesła, ręce ułóż na podniesionym udzie, wyprostowany tułów pochylaj do przodu, aż poczujesz ciągnięcie pod kolanem, wytrzymaj 30 sekund, powtórz ćwiczenie prawą nogą
Powtórzenia: 4 na każdą nogę
Odczucia: rozciąganie pod kolanem oraz z tyłu uda
Zwróć uwagę: utrzymuj stopy i biodra ustawione w osi ciała

Ćwiczenie 2.

Ruch: oprzyj ręce na oparciu krzesła, zegnij lewą nogę, prawą odstaw do tyłu i wyprostuj, dociśnij piętę do podłogi, pochyl wyprostowany tułów tak, by znalazł się w jednej linii z prawą nogą i wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund, powtórz ćwiczenie, zmieniając nogi
Powtórzenia: 4 na każdy wariant
Odczucia: rozciąganie tyłu łydki
Zwróć uwagę: utrzymuj stopy równolegle do siebie

Żyjmy Lepiej „Kręgosłup” (100160) z dnia 03.02.2020; Co robić na co dzień; s. 101