Urodził się w 1984 r. w Koninie, a w 2008 r. ukończył z wyróżnieniem i medalem Magna cum laude Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, jednocześnie w klasach kompozycji i organów (wciąż jest czynnym organistą). Potem studiował jeszcze w Hochschule für Musik w Kolonii, Karlsruhe i Frankfurcie nad Menem; w 2010 r. uzyskał doktorat na macierzystej uczelni. We Frankfurcie współpracował ze znakomitym zespołem Ensemble Modern, a później – dzięki stypendium Fundacji Deutsche Bank dla kompozytorów operowych – w latach 2011–13 rozwijał swoją wiedzę na temat współczesnego teatru muzycznego w kilkudziesięciu instytucjach operowych Europy. Jest pedagogiem na warszawskiej uczelni, a gościnnie wykładał w Nowym Jorku, Moskwie, Rzymie, Stambule, Hamburgu oraz Daegu (Korea Południowa). Wygrał dwa międzynarodowe konkursy kompozytorskie (w Wiedniu i Mikołowie), był finalistą konkursu Berliner Opernpreis za operę „Wasserstimmen”, której prawykonanie odbyło się w listopadzie w Warszawskiej Operze Kameralnej. Jako finalista otrzymał też zamówienie na dwie kolejne opery kameralne, które zostały wykonane w czerwcu w Deutsche Oper Berlin („Fall” i „Musical Land”). A Warszawska Opera Kameralna zamówiła u niego operę „Orphée”, której premiera ma się odbyć za rok.
Jego muzyka jest często grywana (w ostatnim roku ok. 50 wykonań w kraju i na świecie); dla wykonawców pociągający jest w niej znakomity warsztat i powiązania z tradycją, ale też osobisty, rozpoznawalny język. „Kompozytor wierzący w wartość tradycyjnych instrumentów, a przy tym tworzący muzykę nowoczesną, pełną ekspresji, komunikatywną zarazem” – pisze o nim Jacek Marczyński. Robert Kamyk również podkreśla ten aspekt: „Idealnie potrafi połączyć tradycję z nowoczesnością.