Japończycy mają swojego Zuckerberga. To 35-letni Yoshikazu Tanaka, założyciel i prezes Gree, firmy produkującej mobilne gry społecznościowe. Tanaka nie tylko ubiera się jak Mark Zuckerberg; w poszarpane jeansy, sportowe kolorowe buty i bluzy z kapturem, ale też tak jak twórca Facebooka należy do światowego grona młodych miliarderów. Rozkręcił swoją firmę od zera i przez 8 lat stworzył olbrzymie globalne przedsiębiorstwo, którego wartość przekroczyła niedawno 7 mld dol.
Z Gree korzysta blisko 30 mln Japończyków. Jednak Tanaka swój sukces tłumaczy tym, że w przeciwieństwie do innych japońskich przedsiębiorstw nie bał się globalizacji i w porę otworzył Gree na świat. Jego firma współpracuje z Tencentem, chińskim gigantem internetowym, a kilka miesięcy temu kupiła OpenFeint, platformę gier społecznościowych, która na całym świecie ma ponad 90 mln użytkowników. Japończyk planuje też wprowadzić swoją firmę do Europy, USA i na rynki wschodzące takie jak Brazylia. Ma nadzieję, że to pozwoli mu zwiększyć liczbę użytkowników do miliarda, czyli ponad pięć razy więcej niż ma dzisiaj.